Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2013

ΝΑΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 4 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΙΕΡΙΑΣ.


Δεν τόλμησαν το «όχι».
Με ονομαστική ψηφοφορία πέρασε η «επανεκκίνηση» των μεγάλων οδικών έργων δηλαδή των… διοδίων!
Γράφει ο Βαγγέλης Ζαμαντζάς 
«Χαμπάρι» δεν πήραν οι 148 βουλευτές (μεταξύ αυτών και οι τέσσερις βουλευτές Πιερίας) που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο για την «επανεκκίνηση» των μεγάλων οδικών έργων. 
Η Πιερία, απώλεσε μια ακόμη ευκαιρία, να διεκδικήσει το ελάχιστο τουλάχιστον από την περιβόητη επαναδιαπραγμάτευση, η οποία όπως φαίνεται διασφαλίζει τα έσοδα των παραχωρησιούχων από το Εθνικό Δίκτυο μέχρι το 2038 μειώνοντας στο ελάχιστο το «επιχειρηματικό ρίσκο».



Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ προφανώς, έκριναν εξόχως πειστικά τα όσα υποστήριξε από βήματος της Βουλής ο Χρυσοχοΐδης (αυτή τη φορά ήταν καλά διαβασμένος) πως «πρόκειται για ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο με απτά αποτελέσματα.»

Όπως είπε, το ελληνικό δημόσιο βάζει περισσότερα κεφάλαια από το 2007 διότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή.

Ακόμη, κατέθεσε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το σημερινό κόστος των έργων είναι κάτω από το μέσο όρο των έργων που έγιναν στην υπόλοιπη Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ σε περίπτωση που το έργο ήταν δημόσιο θα υπήρχε αύξηση του κόστους, συγκριτικά με την σημερινή αύξηση, που ξεπερνάει το 15%

«Δεν θα με κάμψει κανείς να ολοκληρώσω αυτό το έργο, να ξεκινήσουν οι αυτοκινητόδρομοι, να δουλέψει ο κόσμος και να ενισχυθεί η Οικονομία. Να πάτε όπου θέλετε. Στους εισαγγελείς, όπου θέλετε. Βρίσκονται όλα στη διαφάνεια και τα έχω στείλει όλα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που γνωμοδότησε για την τροποποίηση των συμβάσεων», ήταν η απάντηση του Χρυσοχοΐδη, στους αντιδρώντες βουλευτές της αντιπολίτευσης.



Η ευκαιρία που χάθηκε

Η τέσσερις βουλευτές Πιερίας, τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου, μόνο που αυτή τη φορά δεν μπορούν να επικαλεστούν το «δεν ήξερα», αφού (λογικά) όλα τα προηγούμενα χρόνια, όλο και «κάτι θα πήρε το αυτί τους» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νομός μας, οι πολίτες του, οι ψηφοφόροι τους από τα πολλά διόδια που «ζώνουν» την Πιερία.

Ακόμα και αν είχαν καλή πρόθεση ασκώντας «πιέσεις» στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για την άρση της αδικίας των πολλών και ακριβών διοδίων εντός και πέριξ της Πιερίας, φαντάζει αδικαιολόγητη για τον πολίτη η επιλογή τους να συνταχθούν με το νομοσχέδιο από τη στιγμή που ο νομός μας παραμένει στις «συμπληγάδες» των διοδίων.

Οι βουλευτές της Πιερίας, αυτήν την φορά, γνώριζαν ότι ο πολίτης για να φτάσει μέχρι τη Λάρισα πρέπει να πληρώσει τρία διόδια (και άλλα τόσα να επιστρέψει). Οι βουλευτές μας γνώριζαν ότι για να προσεγγίσουν οι Πιεριείς τη Θεσσαλονίκη πρέπει να πληρώσουν δύο διόδια (και άλλα τόσα να επιστρέψουν). Οι βουλευτές μας γνώριζαν ότι είναι ανύπαρκτο το παράλληλο οδικό δίκτυο ειδικά στη βόρεια Πιερία. Μάλιστα κάποιοι στις τοποθετήσεις τους έθιξαν (light, βέβαια) τα συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία και χαρακτήρισαν ως «μικρή αδικία» και «πταίσμα», που πρέπει όμως να διορθωθεί.

Αντί να διεκδικήσουν, να «εκβιάσουν» ή και να «απειλήσουν» για την επανόρθωση της αδικίας έχοντας στο πλευρό τους όλους τους πολίτες της Πιερίας, απώλεσαν μια ιστορική ευκαιρία για το νομό και για τους ίδιους να είναι παρόντες στην επαναδιαπραγμάτευση. Με δύο λέξεις δεν τόλμησαν!



…αν «λαϊκίζουμε», τα παράπονα στον Σουφλιά!

Και επειδή πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να χαρακτηριστούμε «λαϊκιστές», να θυμίσουμε ότι ο πρώτος «λαϊκιστής» επί του θέματος ήταν ο πρώην Υπουργός του τότε ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. Ο κ. Σουφλιάς ήταν ο υπουργός (της Κυβέρνησης Καραμανλή), που υποδεχόμενος το «αρραγές μέτωπο της Πιερίας» το Μάη του 2009 στο γραφείο του, είχε υποσχεθεί πλήρεις κόμβους σε Κορινό, Αιγίνιο, Κίτρος. Ο Σουφλιάς ήταν που υποσχέθηκε κατασκευή του παράλληλου οδικού δικτύου. Ως και την παραλιακή οδό είχε υποσχεθεί ενώπιον των βουλευτών Κωνσταντόπουλου, Κουκοδήμου, Καρπούζα και Αμοιρίδη και των δημάρχων Κατερίνης, Κορινού, Πύδνας, Αν. Ολύμπου, Λιτοχώρου, Μεθώνης, αλλά και του Νομάρχη Γιώργου Παπαστεργίου.

Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια (και συνέπεια) όχι μόνο έναντι των μεγάλων εργολάβων, αλλά και έναντι των πολιτικών παραγόντων ενός τόπου. Η «επαναδιαπραγμάτευση» (που ολοκληρώθηκε με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων) ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για την Πιερία, ώστε να διεκδικήσει το σύνολο ή μέρος των έργων που έχει ανάγκη, για να χαλαρώσει τη «μέγγενη» των διοδίων. Αυτή η ευκαιρία χάθηκε και για μια ακόμη φορά η ευθύνη ανήκει «στους εντός Πιερίας».

Καλές γιορτές!
EPTANEWS.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Free Blog Counter