Την πλήρη απουσία στρατηγικής προώθησης της ελληνικής παραγωγής και ειδικά των ΠΟΠ προϊόντων (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) στο εξωτερικό, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ (Σύνδεσμος Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού) Απόστολος Καρβέλας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη εν όψει της 22η Detrop και την 4η Oenos, που διοργανώνονται από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, το αποτέλεσμα της έλλειψης στρατηγικής είναι ξένες εταιρείες, που προωθούν προϊόντα ξένης παραγωγής, να χρησιμοποιούν brands που θυμίζουν Ελλάδα και να καταφέρνουν να έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στις ξένες αγορές από ελληνικές εταιρείες με πιστοποιημένα μάλιστα ελληνικά προϊόντα.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η προώθηση λευκού τυριού που παράγεται στην Κροατία από την γαλλική εταιρεία Salakis. Σε ανάλογη ενέργεια προχωρούν και οι γερμανικές εταιρείες Sirtakis και Patros που προωθούν λευκό τυρί που παράγεται σε Τουρκία και Γερμανία αντίστοιχα.
Μάλιστα όλες αυτές οι εταιρείες, παρότι πωλούν τα προϊόντα τους σε τιμές υψηλότερες από την ελληνική φέτα, κερδίζουν λόγω των ονομάτων που έχουν τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον κ. Καρβέλα, από 3,2-3,4 ευρώ πωλούνται τα 200 γραμμάρια λευκό τυρί με τις παραπάνω ονομασίες, όταν τα επίσης 200 γραμμάρια ελληνικής φέτας κοστίζουν 2,5-2,6 ευρώ. Ο ίδιος μάλιστα κατήγγειλε ότι ορισμένες ξένες εταιρείες διαφημίζουν διαδικτυακά τα λευκά τυριά ως φέτα.
Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς όφελος των ελληνικών πιστοποιημένων προϊόντων, ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ πρότεινε την πιστοποίηση των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό και παράλληλα τη διοργάνωση μιας οργανωμένης καμπάνιας για τη διεθνή προβολή των ΠΟΠ προϊόντων.
Ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ προμηθεύει περίπου 7.000 εστιατόρια στην Ευρώπη με ελληνικά προϊόντα (η πλειονότητα είναι ελληνικά εστιατόρια) και διακινεί πάνω από το 50% των ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΝ.Ο.Α.Β.Ε. Στέλιος Κεχρής, είπε ότι για το 2012 οι εταιρείες Οίνου στη Β. Ελλάδα είχαν μείωση τζίρου 10% αλλά αύξηση εξαγωγών κατά 15%. Εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη δυναμική που μπορούν να αναπτύξουν τα ελληνικά κρασιά στο εξωτερικό λόγω της πολύ ανταγωνιστικής σχέσης τιμής και ποιότητας. Η γερμανική αγορά παραμένει ο καλύτερος πελάτης για τα ελληνικά κρασιά, ενώ ο κ.Κεχρής εμφανίστηκε αισιόδοξος πως το ελληνικό κρασί μπορεί να κατακτήσει τις αγορές της Κίνας, της Αμερικής και της Ρωσίας.
Στην έκθεση Detrop-Oinos θα συμμετάσχουν 400 Έλληνες εκθέτες και πάνω από 100 εμπορικοί επισκέπτες, αριθμοί που χαρακτηρίστηκαν αξιοσημείωτοι από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ – Helexpo Τάσο Τζήκα, με δεδομένη την κρίση στην οικονομία και τη δυστοκία των επιχειρήσεων να χρηματοδοτήσουν με ευχέρεια δράσεις προβολής και προώθησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου