Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΙΟΝΥΣΙΟ.(7)

Θα θυμάστε την περσινή τραγελαφική πορεία του Δημάρχου Λιτοχώρου, προς το Μοναστήρι, που κατέληξε στα θλιβερά επεισόδια και στη βεβήλωση του Αγίου....Αυτά τα αίσχη γύρισαν μπούμερανγκ στους "αγωνιστές" , καθώς σηκώθηκε πανελλήνια κατακραυγή, η οποία βέβαια δεν πέρασε μέσα από την εικονική πραγματικότητα των Πιερικών ΜΜΕ....Σε κάθε περίπτωση δεν τόλμησαν να ξανακάνουν καμία κίνηση μέχρι προχθές...
Έτσι άνθρωποι από άλλα μέρη ευαισθητοποιήθηκαν, ασχολήθηκαν, απόρησαν εύλογα, ερεύνησαν και ανακάλυψαν....... αυτά που όλοι ξέρουν στην Πιερία, αλλά δυστυχώς δεν γράφονται πουθενά.
Ιδού μερικές σχετικές αναρτήσεις του Ιουλίου του 2009, από το εξαιρετικό Πατρινό ιστολόγιο"Το μανιτάρι του βουνού". 
Στα όσα αναφέρονται εκεί σχετικά με το τι κρύβεται πίσω από τις κινητοποιήσεις ντόπιων παραγόντων κατά της Μονής, θα επανέλθουμε σύντομα με νέα στοιχεία......

Πρόποδες Ολύμπου: Επιχειρηματικά «χαλίκια» ενάντια σε δάσος

Προ-σ-καλώ  τους όντως οικολόγους υπέρ της διάσωσης του δασικού πρόποδα 4.250  στρεμμάτων  του … Λιτοχώριου  Ολύμπου
Τώρα θα δούμε «πόσα απίδια πιάνει ο σάκος»! Το σημείο αιχμής λοιπόν στους πρόποδες του Ολύμπου είναι μια …απόφυση δάσους (όχι απλά δασικής περιοχής, όπως με ενημέρωσε δημοσιογραφών της περιοχής). Πρόκειται για την “επιθυμούμενη” επέκταση αμμορυχείου στο Λιτόχωρο. Το αμμορυχείο φαίνεται να σχετίζεται τόσο με ιδιώτες όσο και με συμφέροντα οικονομικά του Δήμου.
Εάν η πληροφορία είναι αληθής, ότι δηλαδή χρειάζονται να πάρουν, ισοπεδώσουν και μετατρέψουν την απόφυση του δάσους των 4.250  στρεμμάτων  σε προέκταση του αμμορυχείου, ε τότε κατανοούμε όλο το σχέδιο πιο ζήτημα έχει ως πολιτική αιχμή.
Yparxon-ammoryxeio-Ioulios 2009
Κάποιοι ψιθυρίζουν ότι σχετίζεται με κάποιο «απέναντι» αεροδρόμιο που χρειάζεται χιλιάδες τόνους χαλικιών για την επέκταση του… Τα λεφτά λοιπόν είναι πολλά, ο Μαμωνάς μουγκρίζει, και ποιος είναι το εμπόδιο; Μα αυτοί που κρατούν σε ύπαρξη την απόφυση του δάσους, που φτάνει σχεδόν μέχρι την εθνική οδό Λάρισας – Θεσσαλονίκης. Κάνετε κλικ πάνω στην εικόνα για να τη δείτε σε πολύ μεγάλη μεγέθυνση. Το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες…
Στους χάρτες – αεροφωτογραφίες που σας παρουσιάζω φαίνεται καθαρά τι περιμένει την απόφυση του δάσους, από το τι γίνεται ένθεν – κακείθεν (δεξιά-αριστερά) του δάσους: Η ερημοποίησή του. Απόδειξη; 1000 περίπου στρέμματα έχουν καταντήσει να είναι Κρανίου τόπος! Τώρα μάλιστα φαίνεται να υπάρχει και οικονομική και επιχειρηματική βία-βιασύνη.
Dasos I. Monis Ag. Dion. en Olympw II
Όποιοι θέλουν να ισοπεδώσουν το δάσος με ποιους θα τα βάλουν; Μα με αυτούς που το διατηρούν. Ποιοι το διατηρούν; Μα η Ι. Μ. Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω, στην οποία ακόμα ανήκει η απόφυση του δάσους. Τι το κάνει η Ι.Μ.; Το διαφυλάσσει με πλήρη θεολογική – οικολογική συνείδηση. Να λοιπόν ποια είναι μία από τις αιτίες (πέραν του χιονοδρομικού και της … επτάπολης) των επιθέσεων στην Ι. Μ. του Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω.
Dasos I.Monis Ag. Dion. En Olympw I
Οικολόγοι ήλθε η ώρα σας. Εμπρός λοιπόν «ίτε παίδες … όντως οικολόγων»: Πιάστε δουλειά.
Εμπρός λοιπόν αληθείς δυνάμεις της αριστεράς οικολογικής ή ριζοσπαστικής: Πιάστε δουλειά.
Εμπρός λοιπόν αληθείς δυνάμεις της παράδοσης: Πιάστε δουλειά.
xartis-Olympou-imagdion-litoxwro-dion
Συμμαχήστε και κρατάτε το δάσος ζωντανό. Εδώ δεν επιτρέψαμε την αλλαγή του συντάγματος και στο άρθρο 24 κλπ ενάντια στα δάση, εδώ θα κωλώσουμε;
► Δείτε τα τρία
προηγούμενα σχετικά ποστ:
Posted on Ιουλίου 10, 2009 by manitaritoubounou
Περιήλθε στα χέρια μου μια εκτενής, συνολική και σταράτη παρέμβαση απάντηση από την Ιερά Μονή εφ’ όλης της ύλης. Περιλαμβάνει εννέα μικρά κεφάλαια κατά σειρά:….
Posted on Ιουλίου 9, 2009 by manitaritoubounou
Αρχίζουμε σιγά-σιγά να ξεδιπλώνουμε το κουβάρι του Ολύμπου. … Η «πολιορκία»  περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:…
Posted on Ιουλίου 7, 2009 by manitaritoubounou
Εντάξει στην δημοκρατία όλοι έχουν θέση, αλλά η κριτική θα είναι αμείλικτη, όταν ειδικά οι σκοποί και οι στόχοι είναι  εμφανώς αντι- και μόνο.

15 σχόλια

  1. @ΜτΒ
    Αν τα όσα καταγράφονται τις τελευταίες μέρες για τις προθέσεις των διαδηλούντων και τα συμφέροντα που υποκρύπονται πίσω τους μάλλον προκύπτει λαβράκι!!!
    Ας σημειωθεί ότι το αμμορυχείο ανήκει στο Δήμο Λιτοχώρου και από εκεί παίρνει υλικό ο Μπομπολ-ΑΚΤΩΡ.!!!
    EYΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ !
    (Είναι και απάντηση-απόδειξη σε όσους εκκλησιαστικούς διαμαρτύρονταν ότι ,δήθεν , αδικούσες (-σαμε) την νεοβατοπεδινή ηγεσία σε παλαιότερες αναφορές.)
    Τώρα πλέον το μπαλάκι είναι στην πλευρά των οικολόγων και οικολογολογούντων.
    Ο ευρωβουλευτής Τρεμόπουλος και το κόμμα του καθώς και ο ΣΥΡΙΖΑ του οποίου βουλευτής ήταν παρούσα στη μάζωξη της περασμένης Κυριακής οφείλουν να πάρουν θέση.
    ΒΟΥΝΑ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΜΙΑΝΤΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΜΜΟΡΥΧΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
    Ωρολογιακή βόμβα στους πρόποδες του Ολύμπου
    -Καθησυχαστική η ΠΑΘΕ: «Δεν συνιστούν κίνδυνο, αν δεν διαβρωθούν»!
    -Από τον Ιανουάριο του 2005 η χώρα μας, εναρμονιζόμενη και με την κοινοτική Oδηγία 1999/77/EC, έχει θέσει σε ισχύ την απαγόρευση εμπορίας, διακίνησης και χρήσης όλων των τύπων αμιάντου.
    Άκρως ανησυχητική, έως και επικίνδυνη, δείχνει να είναι η ελαφρότητα με την οποία ορισμένοι υπεύθυνοι αντιμετωπίζουν θέματα της δημόσιας υγείας.
    Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΠΤΑ», σύμφωνα με το οποίο χιλιάδες κυβικά μέτρα υλικού, που περιέχει μεγάλες ποσότητες αμιάντου, έχουν εγκαταλειφθεί από την ΑΤΤΙΚΑΤ στο εργοτάξιο της ΔΕΑΛ στο Λιτόχωρο, εδώ και περίπου δυο χρόνια, εν γνώσει της ΠΑΘΕ και εν αγνοία των Πιεριέων.
    Της Βέτας Χαϊλατζίδου
    Τα τεράστια βουνά του αδρανούς υλικού, που εμπεριέχουν «ωρολογιακή βόμβα που σκορπάει ασθένεια», όπως χαρακτηρίζουν οι επιστήμονες τον αμίαντο, βρίσκονται εκτεθειμένα, χωρίς καμία προφύλαξη και κανένα μέτρο ασφαλείας, όταν η ενοχή του αμιάντου για πρόκληση καρκινογενέσεων, είναι διαπιστωμένη εδώ και τρεις δεκαετίες.
    Ενήμερη και … καθησυχαστική η ΠΑΘΕ
    Την ίδια στιγμή, η ΠΑΘΕ, δηλώνει ενήμερη και … αφοπλιστική: «Κακώς δημιουργείτε θέμα, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος», μας είπε χθες σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του ο προϊστάμενος της ΠΑΘΕ, αρμόδιος για το τμήμα της εθνικής οδού από τα όρια της Λάρισας έως τη Θεσσαλονίκη, Κωνσταντίνος Μπέλλος.
    Δυο περίπου χρόνια πριν η ΠΑΘΕ, είχε απαγορεύσει να χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο υλικό στο οδόστρωμα της εθνικής οδού, γιατί περιείχε μεγάλη περιεκτικότητα σε αμίαντο και υπήρχε κίνδυνος έκλυσης ινών αμιάντου από την τριβή του με τα ελαστικά των αυτοκινήτων.
    «Αν είχε στρωθεί στο δρόμο, τότε θα υπήρχε πρόβλημα», μας είπε ο κ. Μπέλλος, για να μας διαβεβαιώσει πως τα βουνά του υλικού που έχουν εγκαταλειφθεί στο αμμορυχείο Λιτοχώρου, δεν αποτελούν κίνδυνο, γιατί είναι συμπαγή και δεν … διαβρώνονται.
    Αλλά, ακόμη κι αν δεχθεί κανείς πως οι καιρικές συνθήκες στους πρόποδες του Ολύμπου, δεν «αγγίζουν» τους τεράστιους όγκους του επικίνδυνου υλικού, δεν υπάρχει κίνδυνος οι ίνες αμιάντου να εισχωρήσουν στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής, το έδαφος της οποίας είναι πιο απορροφητικό και από σφουγγάρι, σύμφωνα με τους γεωλόγους;
    Ο προϊστάμενος της ΠΑΘΕ είναι καθησυχαστικός και ως προς αυτό. «Οι ίνες αμιάντου είναι επικίνδυνες μόνο αν τις εισπνεύσει κάποιος, δεν συνιστούν κίνδυνο στο νερό», υποστηρίζει.
    Διαμετρικά αντίθετη άποψη έχουν οι επιστήμονες, που εδώ και καιρό έχουν αναγκάσει τις κυβερνήσεις των χωρών της Ευρώπης να αντικαταστήσουν όλα τα δίκτυα ύδρευσης, που χρησιμοποιούν αμιαντοσωλήνες για την παροχή νερού. «Αν το έδαφος είναι όξινο και το νερό μαλακό, ενεργούν διαβρωτικά στο τσιμέντο και με αυτό τον τρόπο απελευθερώνονται ίνες αμιάντου από τις αμιαντοσωλήνες, με αποτέλεσμα να καταλήξουν μερικές στο στομάχι μας».
    Σύμφωνα με τα συμπεράσματα επιστημόνων ο αμίαντος εισβάλλει στον οργανισμό του ανθρώπου, τόσο δια μέσου του πεπτικού του συστήματος, όσο και δια μέσου του αναπνευστικού συστήματος και μπορεί να του προκαλέσει αμιάντωση, μεσοθηλίωμα-καρκίνο του πνεύμονα και καρκίνο του γαστρεντερικού συστήματος.
    Ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμό Υγείας προειδοποιεί: « … οπωσδήποτε η υπόθεσις ότι οι καταπινόμενες ίνες αμιάντου προκαλούν καρκίνο, δεν μπορεί να αποκλεισθεί σήμερα».
    Από το 2005 απαγορεύεται και στην Ελλάδα η εμπορία και χρήση αμιάντου
    Εν τέλει, σε ποια επιστημονικά δεδομένα στηρίζεται μια δημόσια υπηρεσία, όπως είναι η ΠΑΘΕ, για να επιτρέπει και να απενοχοποιεί την εναπόθεση των χιλιάδων αυτών επικίνδυνων κυβικών αδρανών υλικών στους πρόποδες του Ολύμπου;
    Αν κανείς δυσκολεύεται να απαντήσει στο ερώτημα αυτό, μπορεί εύκολα να προσφύγει στη .. νομοθεσία.
    Θεωρητικά, από τον Ιανουάριο του 2005 η χώρα μας, εναρμονιζόμενη και με την κοινοτική Oδηγία 1999/77/EC, έχει θέσει σε ισχύ την απαγόρευση εμπορίας και χρήσης όλων των τύπων αμιάντου. Ωστόσο, η ΠΑΘΕ φαίνεται πως συνεχίζει να χρησιμοποιεί το υλικό αυτό στη οδόστρωση των εθνικών οδών. Απόδειξη, η απαγόρευση της χρήσης των εγκαταλειμμένων στο Λιτόχωρο υλικών, απλά και μόνο γιατί «περιείχαν μεγαλύτερες απ’ τα επιτρεπτά» –από ποιόν;- «ποσότητες αμιάντου».
    Έτσι, τα φορτηγά που μεταφέρουν αμίαντο, ή υλικά που περιέχουν αμίαντο, όπως αυτά που τα μετέφεραν στην Πιερία, μάλλον συνιστούν συνηθισμένη εικόνα στις εθνικές οδούς, χωρίς κανείς να τα ελέγξει και να τα διώξει ποινικά για διακίνηση παράνομου θανατηφόρου υλικού.
    Αν και κ. Μπέλλος μας διαβεβαίωσε πως, όσο αφορά το τμήμα της ΠΑΘΕ από τον Πηνειό μέχρι τη Θεσσαλονίκη, δεν έχει χρησιμοποιηθεί τέτοιου είδους υλικό, παραμένει το ερώτημα: πώς γίνεται μια δημόσια υπηρεσία να επιτρέπει τη χρήση τέτοιου υλικού, όταν η νομοθεσία απαγορεύει ακόμα και την ελάχιστη χρήση ή διακίνηση του υλικού αυτού;
    Δικαστική διαμάχη για την κυριότητα του επικίνδυνου υλικού
    Κι ενώ η Πιερία δεν γνώριζε τι φιλοξενούσε στα πόδια της κι ενώ ο πρώην δήμαρχος δήλωνε άγνοια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΕΠΤΑ», για τα βουνά του υλικού, που εδώ και περίπου δυο χρόνια έχουν εγκαταλειφθεί στο αμμορυχείο, η νυν διοίκηση φέρεται να έχει στείλει έγγραφα στην ΑΤΤΙΚΑΤ να τα απομακρύνει το συντομότερο δυνατό.
    Το θέμα ωστόσο είναι «ποιος» έχει την κυριότητα αυτού του υλικού; Σύμφωνα με τον κ. Μπέλλο, το υλικό ανήκει στην ΑΤΤΙΚΑΤ. Σύμφωνα με την ΑΤΤΙΚΑΤ ανήκει στην ΠΑΘΕ, στο δημόσιο. Αν η ιδιωτική κατασκευαστική εταιρεία, που έχει προσφύγει για τον λόγο αυτό στα δικαστήρια, δικαιωθεί, τότε τον πρώτο λόγο θα τον έχει η ΠΑΘΕ.
    Τι θα γίνει όμως μέχρι να αποφανθεί το δικαστήριο ποιος έχει την κυριότητα της «ωρολογιακής βόμβας που σκορπά ασθένεια» στην Πιερία; Είναι ένα ερώτημα, που μάλλον πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τους τοπικούς άρχοντες, τους φορείς και τους πολίτες του νομού. Γιατί, μπορεί η άγνοια να σκοτώνει, η αδιαφορία όμως για τη δημόσια υγεία συνιστά έγκλημα, που -υποθέτουμε πως- διώκεται και ποινικά.
    Παρολύμπια σκόνη
    Σάκης Κουρουζίδης
    Ο Όλυμπος, τα Πιέρια και οι δυτικές ακτές του Θερμαϊκού κόλπου, οριοθετούν μια περιοχή «χαμηλών τόνων», που την σηματοδοτούν το θρυλικό βουνό των μυθικών θεών και οι παρολύμπιες περιοχές, το ήπιο και κατάφυτο βουνό των Πιερίων και η μακρύτερη ακτή της Ελλάδας, αυτή που ξεκινά από τις εκβολές του Αλιάκμονα και φτάνει σχεδόν στις εκβολές του Πηνειού. Στη μέση μια πολύ εύφορη γεωργική γη στην οποία καλλιεργούνται κάθε είδους οπορωφόρα, κηπευτικά εν γένει και δημητριακά. Αλυκές, μεταλλεία, ορεινή οικονομία, αλλά και ναυτική παράδοση, έστω και χωρίς κάποιο σημαντικό λιμάνι, συμπληρώνουν μια πολύ δυναμική οικονομική δραστηριότητα.
    Η τουριστική δραστηριότητα αρχίζει από τη δεκαετία του ’60, όταν δέχεται τους Θεσσαλονικείς και τους Λαρισαίους στις ατελείωτες παραλίες της, όπου υπήρχε εύκολη πρόσβαση με το τραίνο (το «εκδρομικό ωτομοτρίς» για τους Θεσσαλονικείς) αλλά και με τη νέα εθνική οδό που ακολουθεί τις πιερικές ακτές από τα τέλη του ’50. Η κορύφωση της τουριστικής ανάπτυξης έρχεται στα τέλη του ’80, όταν τροφοδοτείται από βαλκάνιους εκδρομείς, καθώς τα ελληνο-γιουγκοσλαβικά σύνορα απέχουν ούτε 100 χλμ. από τις βόρειες ακτές του νομού. Η μεγάλη όξυνση της κατάστασης στη τότε Γιουγκοσλαβία και ο παροξυσμός του «μακεδονικού ζητήματος» επέφεραν μια μεγάλη κρίση η οποία σταδιακά ξεπεράστηκε. Στη ζώνη αυτή των περίπου 100 χλμ. ακτής καταγράφονται τα περισσότερα, ίσως αυθαίρετα της χώρας –μια παλαιότερη καταγραφή της νομαρχίας, πριν από 15 χρόνια, τα ανέβαζε σε 100.000!-, αλλά και πολλές σύγχρονες τουριστικές εγκαταστάσεις και πάρα πολλά κάμπινγκ –τα περισσότερα στη χώρα!
    Την εικόνα της περιοχής δίνει τις τελευταίες δεκαετίες και η περιοχή της αρχαίας πόλης του Δίου, με το μοναδικό αρχαιολογικό πάρκο, το αρχαίο θέατρο και τα εκτεταμένα ευρήματα της ιερής πόλης των Μακεδόνων. Η επίσης σημαντική Πύδνα, τα Λείβηθρα και ο προϊστορικός οικισμός που αποκαλύφθηκε στη διάρκεια των έργων για τη νέα γραμμή του ΟΣΕ, δίνουν και το στίγμα για το ιστορικό βάθος της περιοχής, η οποία, όμως, σήμερα έρχεται πλέον στη δημοσιότητα περισσότερο μέσω του αστυνομικού ρεπορτάζ και ελάχιστα μέσω του πολιτιστικού, του επιστημονικού ή άλλων.
    Τους τελευταίους μήνες, την τοπική κοινωνία απασχολεί ένα θέμα που συνδέεται με την αποκομιδή τεράστιων ποσοτήτων αδρανών υλικών από την ευρύτερη περιοχή του Λιτοχώρου, που θα τροφοδοτήσουν τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. Περισσότερα από 5 (ίσως και 7) εκατομμύρια κυβικά μέτρα, αδρανών υλικών θα χρειαστούν για να υλοποιηθεί η επέκταση του αεροδρομίου της συμπρωτεύουσας. Την κατασκευή της επέκτασης του αεροδρομίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Αθηνά ΑΤΕ» και «Άκτωρ ΑΤΕ», ενώ από τον περασμένο Απρίλιο, ο Δήμος Λιτοχώρου έχει έρθει σε συμφωνία με την κοινοπραξία για την προμήθεια αδρανών υλικών. Η περιοχή από την οποία πρόκειται να γίνει η εξόρυξη, μια έκταση 1200 στρεμμάτων -το μεγαλύτερο αμμορυχείο του νομού- ήδη έχει μια εικόνα απωθητική για κάθε διερχόμενο και αποτελεί μια παραφωνία, μια ύβρη απέναντι στο ευρύτερο περιβάλλον.
    Η συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ της κοινοπραξίας των κατασκευαστών και του δήμου Λιτοχώρου αφορά την προμήθεια μόλις 800.000 κυβικών μέτρων από το αμμορυχείο της περιοχής, αλλά παραμένει ένα τεράστιο ερωτηματικό για την περιοχή της αμμοληψίας των υπολοίπων 4.200.000 κυβικών. Κατ’ αρχήν, όπως έχει υπολογιστεί από τη μελέτη, ημερησίως θα μεταφέρονται 6 χιλιάδες κυβικά μέτρα αδρανών υλικών, που σημαίνει το λιγότερο 420 δρομολόγια φορτηγών, από το λατομείο του Λιτοχώρου έως το, υπό γενική ανακατασκευή –ειδικά για τις ανάγκες μεταφοράς των αδρανών υλικών-, λιμάνι στην περιοχή της Γρίτσας και σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει ότι η συχνότητα φόρτωσης των δρομολογίων θα είναι 42 την ώρα, δηλαδή ένα ατελείωτο κομβόι φορτηγών για 2,5 περίπου χρόνια!
    Όταν μια περιοχή δεν έχει ένα αναπτυξιακό σχέδιο, όταν δεν έχει αποσαφηνίσει για τις προτεραιότητες, τις χωροθετήσεις και τις αλληλεπιδράσεις των αναπτυξιακών της επιλογών και, το κυριότερο, οι αντιλήψεις περί «ανάπτυξης» έχουν μείνει στην εποχή που αυτές συνδέονταν με την «οικονομία», μόνο, χωρίς παράλληλη συνεκτίμηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων και κατά προέκταση με μια κοντόφθαλμη και βραχύβια ικανοποίηση εισπρακτικών αναγκών, τότε δεν μπορεί να πείσει για τόσο σοβαρές επιλογές. Η σκόνη από τα αμμορυχεία και τα φορτηγά θα επικάθεται και θα θολώνει την ακτινοβολία και το μεγαλείο του μυθικού βουνού και των παρολύμπιων περιοχών. Μια περιοχή που έχει όλες τις φυσικές και ανθρώπινες προϋποθέσεις να αναπτύξει εναλλακτικό ορεινό, θαλάσσιο και αρχαιολογικό τουρισμό, να πρωτοστατήσει σε οικοτουρισμό και αγροτουρισμό, να απλωθεί στις βιοκαλλιέργειες και τη βιολογική κτηνοτροφία, να αξιοποιήσει τον αστείρευτο δυναμισμό των κατοίκων του, να συνειδητοποιήσει την τεράστια πολιτιστική υστέρηση που για δεκαετίες εκπέμπει, τελικά παζαρεύει την …«εξαγωγή» εδάφους, γης, τοπίου συσκευασμένου σε περιτύλιγμα νταλίκας.
    Δεν υπάρχει αύριο, παρά μόνο ένα αγοραίο παρόν.
    Δαίμων της Οικολογίας,τ. 68, 2/07
  2. @ Misha
    Καταπληκτικές συμπληρωματικές πληροφορίες. Και δένει για καλά ο .. μπακλαβάς.Βρε πράμα που κρύβεται από πίσω από την “επιθεσούλα”!!!! Επομένως οι πληροφορίες μιλάνε για αεροδρόμιο Μακεδονίας – Θεσσαλονίκης και η εταιρεία έχει ονοματεπώνυμο. Ας διασταυρωθούν αυτές οι πληροφορίες από τις λαϊκές και οικολογικές δυνάμεις.
    Ας τις πάρουν στα χέρια τους. Πρόκειται για “καυτή πατάτα”. Να την πετάξουν εκεί που οφείλουν και αρμόζει…
  3. Άρχισαν τα όργανα…
    Απόφαση βόμβα:”Δικαιώθηκε η Βατοπαιδίου για Βιστωνίδα” Γράφει ο/η troktiko – Romfea.gr 13:02
    11.07.09
    Δικαιώθηκε χθες, η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου στο πρώτο δικαστήριο που έγινε μετά από μήνυση που έκανε ο πρόεδρος δημοτικού διαμερίσματος Ουρανούπολης, αλλά και ο Δήμος Τρίγλιας για παράνομη ανταλλαγή.
    α). της λίμνης Βιστωνίδας προς το δημόσιο (ο μηνυτής έλεγε πως η λίμνη είναι κοινόχρηστη και εκτός συναλλαγής)
    β). της έκτασης 8.800 στρεμμάτων στην Ουρανούπολη που ο μηνυτής έλεγε πως είναι αρχαιολογικός χώρος, δάσος ή δασική έκταση εκτός συναλλαγής.
    Μάλιστα ζητούσαν την ακύρωση του συμβολαίου μεταξύ Ελληνικού δημοσίου και μονής.
    Το δικαστήριο δικαίωσε την Ι. Μονή Βατοπαιδίου με χθεσινή απόφαση λέγοντας ότι η Βιστωνίδα δεν είναι λιμνοθάλασσα αλλά λίμνη, και ακόμα και αν είναι κοινόχρηστη λίμνη ορθώς η Ι.Μ. μεταβίβασε την λίμνη στο δημόσιο, γιατί έτσι προστατεύεται και η κοινοχρησία αν αυτή υπάρχει.
    Το συμβόλαιο δεν είναι άκυρο και η λίμνη ανήκε στην Ι.Μ. Βατοπαιδίου, που σωστά την μεταβίβασε.
    Ενώ για την έκταση στην Ουρανούπολη το δικαστήριο είπε ότι ορθώς έγινε η μεταβίβαση, και τυγχάνει της προστασίας του συντάγματος και των νόμων μετά από αυτή.
    Θυμάστε που έγιναν μέχρι και αυτοψίες για να δούνε αν έχει ψάρια η λίμνη, αλλά και αν είναι λιμνοθάλασσα;
    Ε, τώρα η δικαστική απόφαση δικαιώνει την Ι.Μ. Βατοπαιδίου.
  4. Και φυσικά δεν είναι τυχαίο που είναι καταχωνιασμένο.
    Αλλά το πιο ωραίο είναι εκεί που δικαιώνει τη μονή για την κοινοχρησία της λίμνης…
    Θα δούμε πολλά ακόμη. Κι έχουμε κι άλλες παρόμοιες περιπτώσεις…
  5. @ Cacofonix
    Η υπόθεση είναι γνωστή από το πρωί. Αν και οι δύο υποθέσεις έχουν λιγότερα κοινά σημεία, απ’ ό, τι τα διαφορετικά, δείχνει μια όψη του νομικού ζητήματος.
    Εμείς όμως δεν ξεχνούμε το κλασσικό: “Μή πεποίθατε επ΄ άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων, οίς ούκ έστι σωτηρία” (Ψαλμ.145, 3).
    Καλό όμως είναι να μη παρεκτραπεί η συζήτηση για το Βατοπέδι. Θερμή παράκληση.
  6. Η υπόθεση της δικαίωσης του Βατοπαιδίου, όπως κι αυτή εδώ της ΙΜ Αγίου Διονυσίου, δεν θα ακουσθούν, ποτέ μα ποτέ από τα ΜΜΕ ή και ΜΜΑ (Μαζικά Μέσα Αποβλάκωσης).
    Να προσθέσω ότι δεν είναι οι μοναδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης κυριότητας μοναστικής περιουσίας.
    Οι υποθέσεις είναι πανομοιότυπες κι η δεύτερη είναι συνέπεια της πρώτης…
    Κι όχι δεν ψάχνουμε την επί γης δικαίωση, αλλά όπως και να το κάνεις αδερφέ μου χαίρεσαι όταν η αλήθεια λάμπει. Ή δεν χαίρεσαι;
  7. Ή δεν χαίρεσαι;
    ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ; Μας πήραν χαμπάρι;;;
  8. @ Cacofonix
    Όταν η Α-λήθεια λάμπει.
    @ ΑνόρθΩσις
    Κακιούλες. Αυτές πάντα σε λάθος χωροχρόνο.
  9. Επιστολή δημοτών Λιτοχώρου για το μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου και τα έκτροπα
    Παρασκευή, 10 Ιούλιος 2009
    Λύπη για τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής Λιτοχώρου.
    Εμείς, οι Δημότες του Δήμου Λιτοχώρου που διατηρούμε άριστες σχέσεις με το μοναστήρι και αποτελούμε τη μεγαλύτερη μερίδα των κατοίκων του, εκφράζουμε τη βαθιά μας ευγνωμοσύνη στην αδελφότητα της Ιεράς Μονής, που μέσα σε λίγα χρόνια ανασυγκρότησε το εγκαταλελειμμένο μοναστήρι του Αγίου επιτελώντας ταυτόχρονα ένα τεράστιο πνευματικό, φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο (εργασίες αναστήλωσης της Παλαιάς Μονής, ανέγερση εκκλησιών, Μουσείου-σκευοφυλακίου, αιθουσών για τους πιστούς, συγκρότηση σπάνιας βιβλιοθήκης, διοργάνωση συνεδρίων με διεθνές κύρος, υλική και πνευματική βοήθεια σε άπορες οικογένειες, στήριξη ευπαθών ομάδων, παροχή εργασίας σε αρκετές οικογένειες, κ.α).
    Ταυτόχρονα εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως το μοναστήρι, ως Ν.Π.Δ.Δ. έχει υποχρέωση να διαφυλάξει και να υπερασπιστεί τα περιουσιακά του στοιχεία. Άλλωστε έχει προτείνει επανελειμμένως σε κατοίκους του Λιτοχώρου που βρίσκονται σε κτήματα της Μονής, ευνοϊκές και φιλάνθρωπες λύσεις γι αυτούς, παραχωρώντας τους μάλιστα κτήματα με τίτλους που οι ίδιοι δεν έχουν.
    Δυστυχώς, μια ελάχιστη μερίδα Λιτοχωριτών, επηρεάζοντας τη Δημοτική Αρχή, επαναλαμβάνει σήμερα το ίδιο λάθος που διέπραξαν οι πρόγονοί μας πριν 500 χρόνια περίπου, όταν ζήτησαν την εκδίωξη του Αγίου Διονυσίου από τον τόπο μας, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες (ανομβρία-ξηρασία για τρία χρόνια).
    Σίγουρα με πανώ, πορείες και ύβρεις δεν μπορούμε να καυχόμαστε πως λειτουργούμε σύννομα και δημοκρατικά σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Νιώθουμε λύπη πραγματική για τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, που παραβιάζουν κάθε έννοια του δικαίου και του σεβασμού σε αξίες, νόμους και θεσμικά όργανα της πολιτείας (αμετάκλητες αποφάσεις Διοικητικών Δικαστηρίων 1922, 1925, τελεσίδικες αποφάσεις Αρείου Πάγου 2002).
    Καμαρώνουμε για το στολίδι αυτό της Πιερίας, τη Μονή Αγίου Διονυσίου, που στέκεται αγέρωχο στις προκλήσεις και στους εκβιασμούς όσων ζητούν να το καταστήσουν αδύναμο και ανενέργητο, υποχείριο διαφόρων συμφερόντων.
    Το μοναστήρι μαζί με τους χιλιάδες πιστούς του από όλον τον κόσμο, έχει τη δική του απάντηση σε όσους πρωτοστατώντας σε πορείες και διαπληκτισμούς με περίεργες ιαχές και εκκωφαντικούς θορύβους προσπαθούν να ταράξουν την ησυχία του.
    Και η απάντηση του μοναστηριού και των πιστών του είναι οι ψαλμωδίες των μοναχών που αντηχούσαν από τα μεγάφωνα την Κυριακή 5 Ιουλίου, – και θα αντηχούν πάντα – αντίσταση στην παραφωνία των διαδηλωτών που ζητούσαν με το έτσι θέλω να εισέλθουν στη μονή για να ζητήσουν…. Τι; αυτό που έγραφαν στις προκηρύξεις τους: να εκδιώξουν μοναχούς… από πού; από το μοναστήρι τους!
    Όμως εμείς οι Λιτοχωρινοί που αγαπούμε και σεβόμαστε το μοναστήρι, είμασταν εκεί και είμαστε κάθε Κυριακή και θα είμαστε πάντα. Είμαστε πάρα πολλοί, αλλά δεν θα φοβόμασταν κι αν είμασταν λίγοι. Βρισκόμαστε εκεί για να συμμετάσχουμε στη θεία Λειτουργία, να ακούσουμε γνήσιο πνευματικό λόγο από το στόμα του καταξιωμένου σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο Γέροντα της Μονής, να ανταλλάξουμε απόψεις και να επιστρέψουμε στα σπίτια μας τροφοδοτημένοι από μια γνήσια πνευματική ζωή, για να μπορούμε να προσφέρουμε στις οικογένειες μας και στο καλό της τοπικής κοινωνίας μας. Έτσι μόνο μπορούμε να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο κόσμο.
    Στη ζωή μας και στην πορεία μας το μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου είναι και θα είναι πάντα ο φωτεινός σηματοδότης που θα μας οδηγεί με ασφάλεια και εμπιστοσύνη στην ειρήνη, στη χαρά, στην αντιμετώπιση όλων των δυσκολιών της ζωής.
    Γι’ αυτό και εμείς θα το υπερασπιζόμαστε και θα στεκόμαστε πάντα μπροστά στην πύλη του άφοβα και αγέρωχα για να διατρανώνουμε μαζί με τους μοναχούς όχι κάτι καινούργιο και διαφορετικό, αλλά την ίδια την παρακαταθήκη του Αγίου. Αυτήν που όλοι, αν θέλουμε να λέμε πως αγαπάμε τον Άγιό μας, οφείλουμε να γνωρίζουμε.
    Λιτοχωρινή φωνή
  10. Κακιούλες. Αυτές πάντα σε λάθος χωροχρόνο.
    Μην κρίνετε για να μην κριθείτε. Γιατί με βάση το κριτήριο που κρίνετε θα κριθείτε και με βάση το μέτρο που μετράτε θα σας μετρηθεί.
    Οι “κακιούλες” – εξ ιδίων πάντα οι κρίσεις κι οι αναλογίες – έχουν να κάνουν με τη θέση που πήρε ο μπλόγκερ γαι την υπόθεση Βατοπαιδίου (Αλήθεια πόσο ευχάριστο είναι να λάμπει η αλήθεια, αλλά πιο ευχάριστο να βλέπουμε τα λάθη μας και να τα παραδεχόμαστε) και για τις περιουσίες των μοναστηριών…
    Βέβαια όταν βάζεις την πολιτική στην εκκλησία τέτοια θα σου συμβαίνουν…
    Τα άλλα περί χωροχρόνου – όσο κι αν τα θεωρήσω περιπαιχτικά – μου ποιούν τιμή. Από τη μια φανερώνουν αμηχανία κι έλλειψη επιχειρήματος. Από την άλλη μου κάνουν προσωπικά αρκετό καλό γιατι δείχνουν τη μικρότητά μου…
    Τις ευχές μου…
  11. @ Cacofonix
    Ασε τις ταπεινολογίες στην άκρη. Η επιθετική οικονομική πολιτική, είτε από πρόσωπα, είτε από συλλογικά υποκείμενα, είναι καλβινιστική. Καμιά σχέση δεν έχουν με την ορθόδοξη παράδοση. Δεν πουλιόμαστε για 30 αργύρια πουλώντας τον Ατίμητο. Αν μπορείς, πάρε παράδειγμα από την εν λόγω Ι. Μονή….
    Αν δεν ήσουν τυφλός, θα έβλεπες ότι όλο το βάρος της (θεολογικής) κριτικής του μπλόγκερ – και όχι μόνο – έπεφτε στον τρόπο κτήσης ΚΑΙ της μοναστηριακής περιουσίας, με αφορμή το βατοπέδι, στο σήμερα, και όχι στο παρελθόν. Η υπόθεση Ολυμπιακό ακίνητο, που ήταν και η τελική αφορμή, όσο και οι οφ σορ εταιρείες, δεν τιμούν την ορθόδοξη θεολογία, ούτε παράδοση, πλην καλβινικών αποφύσεων στη Ρωσία την εποχή του Αγίου Μαξίμου του Γραικού, του και Βατοπεδινού, που χάριν της πολεμικής του, αγίασε. Δεν μπορούμε τώρα να τιες ξαναβρούμε μπροστά μας και μέσω … Κύπρου.
    Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Αυτά για να μη μένουμε μόνο στο φανατισμό και την υποκρισία και “να μη μπερδεύουμε τις μύγες με τις μαρμελάδες”…
  12. ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ!
    Τα πρωτοφανή έκτροπα της Κυριακής μπροστά στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου “ξύπνησαν” πολλούς από εμάς που ως τώρα ήμασταν εντελώς ανυποψίαστοι, για τα παιχνίδια που παίζονται σε βάρος του Ολύμπου. Είμαστε μια ομάδα νέων ανθρώπων από την Κατερίνη που χτες το βράδυ συνεδριάσαμε και αποφασίσαμε να συστήσουμε ομάδα και να αυτοαποκαλούμαστε -ΟΑΣΟ- Ομάδα Αντίστασης για τη Σωτηρία του Ολύμπου-.
    Όχι, δεν θα τους επιτρέψουμε να ξεπουλήσουν τον Όλυμπο. Δεν θα περάσουν τα μεγαλοοικονομικά συμφέροντα που θέλουν να τσιμεντοποιήσουν το βουνό μας.
    ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ!
    Ευχαριστούμε
  13. @ Bill
    Έστω και κάπως αργά, έστω και κάτω από τέτοιες συνθήκες, μπορείτε με ορθή στρατηγική και συμμαχίες με συνειδήσεις καλής θέλησης να αποτρέψετε την (πλήρη) τσιμεντοποίηση του Ολύμπου, την καταστροφή του Εθνικού Δρυμού, των δασών του και να διατηρήσετε τα μνημεία του…
    Εδώ στο ΜτΒ, μπορείτε να στέλνετε υλικό προς αυτή την κατεύθυνση.
    Καλή σας συνέχεια.
  14. [...] Πρόποδες Ολύμπου: Επιχειρηματικά «χαλίκια» ενάντια σε… [...]

Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν χωρά

Αρχίζουμε σιγά-σιγά να ξεδιπλώνουμε το κουβάρι του Ολύμπου.  Η μεγάλη αναγνωσιμότητα και τα πολλά αποκαλυπτικά σχόλια του προηγούμενου ποστ – Όχι μάγκες της “ΕΑΡ”, δεν είναι όλα για γκρέμισμα – έφερε και νέα  στοιχεία για την επίθεση στον Όλυμπο, που είχε ως στόχο την ηθικο-πολιτική διαπόμπευση του Μοναστηριού του Αγίου Διονυσίου.
I.M.Ag.Dionysiou-en-Olympw-2
Eptapolis-meleti-small
Το σκηνικό με τις επιθετικές οικονομικές κινήσεις της ηγεσίας του Βατοπεδίου, το πολιτικό σκηνικό που δημιούργησε και η σιχαμάρα της πλειοψηφίας του λαού (αποκορύφωμα οι ευρωεκλογές) έδωσαν φαίνεται το έναυσμα για την πολιορκία του Ολύμπου.
UP DATE,  11-07-2009,  ΩΡΑ  12.10: Δείτε το νέο ποστ με τίτλο:  Πρόποδες Ολύμπου: Επιχειρηματικά «χαλίκια» ενάντια σε δάσος

Η «πολιορκία» περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:

Α) Απομόνωση μέχρις εσχάτων της Ι. Μ. του Αγίου Διονυσίου της εν Ολύμπω,ηθικά, πολιτικά, κτηματικά με ταυτόχρονη ακινητοποίηση του λαϊκού στοιχείου της περιοχής.
Β)  Απομόνωση των οικολογικών οργανώσεων και ειδικά του ΠΑΝΔΟΙΚΟ που αντιδρά, υπερασπιζόμενο το Δρυμό, που μέχρι τώρα διαφύλαττε, δυστυχώς για τους επιχειρηματίες, η … Ιερά Μονή.
Γ) Πολιτικό πλαίσιο για επιχειρηματικές μελέτες με επίκεντρο «χιονοδρομικό στον Όλυμπο» και κατόπιν όλων των υπολοίπων …  αναπτυξιακών έργων.
Δ) «Δρυός πεσούσης», δημιουργία της «Επτάπολης» από τους δωδεκαθεϊστές.  Δεν είναι τυχαίο ότι μαζί τους σε «προμήθεια» σε ΕΓΚΑΙΝΙΑ (”Καθιέρωση”) νεοπαγανιστικού ναού στην Β. Ελλάδα…  ήταν μέχρι και ο … Νομάρχης Θεσσαλονίκης!!!
NomThessalom_ka8ier-eidwl-naou_5-7-2009
Το ερώτημα είναι: τι κάνουν οι λεγόμενες αντινεοφιλελεύθερες ή αντικαπιταλιστικές δυνάμεις της «Αριστεράς»; Και εννοώ ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κλπ. Αυτό σε επόμενο ποστ.
Σας παρουσιάζω τώρα μερικά από τα στοιχεία που στηρίζουν την προηγούμενη πολιτική μου εκτίμηση.
«Η είσοδος στον Εθνικό Δρυμό επιτρέπεται μόνον από τους υπάρχοντες δρόμους και η κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο στα διαμορφωμένα μονοπάτια, από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου.
Δεν επιτρέπεται:
* H είσοδος χωρίς συνοδό σε παιδιά κάτω των 14 ετών
* H στάθμευση σε άλλους χώρους εκτός των ειδικών χώρων στάθμευσης
* H κοπή δέντρων, η μεταφορά φυτοχώματος, το ξερίζωμα και η συλλογή θάμνων, φυτών ή σπόρων
* Tο άναμμα φωτιάς και η κατασκήνωση στην ύπαιθρο
* Tο κυνήγι κάθε ζώου με οποιοδήποτε μέσο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
* H καταστροφή και η συλλογή φωλιών, αυγών ή νεοσσών και γενικότερα η ενόχληση και καταστροφή ειδών της πανίδας
* H πρόσκληση ζημιών σε γεωλογικούς σχηματισμούς
* H ελεύθερη κυκλοφορία οποιωνδήποτε ζώων που συνοδεύουν επισκέπτες
*  Ο Εθνικός Δρυμός του Ολύμπου προστατεύεται με ειδική νομοθεσία. Για τους παραβάτες εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν.Δ. 86/1969, του Ν.Δ. 996/1971, και των Νόμων 177/1975, 998/1979, 1650/1986, 2742/1996 και 3044/2002.»
ΙΙ) Πολιτική ακινητοποίηση της ΠΑΝΔΟΙΚΟ (ενέργειες από Αθήνα 1 Φεβρουαρίου 2005): ΟΧΙ Χωροθέτησηση Χιονοδρομικού Κέντρου στον Όλυμπο :
……………………………….
8. Ύστερα από τα παραπάνω προτείνονται τα εξής:
8.1 Να μην εγκριθεί η χρηματοδότηση της οδοποιίας Σπαρμού Ολύμπου από το ΠΕΠΘεσσαλίας και να γίνει άμεση ανάκληση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων της οδοποιίας αυτής λόγω βασικότατης έλλειψης της ΜΠΕ όσον αφορά την εξέταση των πιθανών επιπτώσεων από τυχόν τουριστικές αναπτύξεις (κάθε είδους) που θα ευνοηθούν από την διάνοιξη και ασφαλτόστρωση της υφιστάμενης οδού, οι οποίες παντελώς αποσιωπήθηκαν.
8.2 Η μελέτη σκοπιμότητας του χιονοδρομικού κέντρου Ολύμπου να μετατραπεί ως προς το αντικείμενο και να περιλάβει μόνον “Δράσεις και έργα βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή Ελασσόνος” όπως στο Λιτόχωρο.
8.3 Να υπογραφεί τάχιστα η υπό έκδοση ΚΥΑ για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του Ολύμπου με ρητή απαγόρευση για την δημιουργία χιονοδρομικών κέντρων .
Η ΕΠΤΑΜΕΛΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ 6946-381707, ΒΟΛΙΩΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 6977-686838, ΖΗΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 6977-606820, ΚΑΝΕΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 6972-902750, ΚΕΛΛΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 6977-668776, ΜΙΧΑΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 6944-862254, ΠΑΠΑΧΡΥΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 6974-640419).
ΙΙΙ) Δημιουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου,
Όπου όμως: «….Δ) Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Θεσσαλίας προχώρησε σε Κοινωνική υποτίθεται Διαβούλευση (6-12-2004) στη Λάρισα για την χωροθέτηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Ολύμπου που στην ουσία εξέτασε όπως αναφέρουν τα πρακτικά που διαβιβάστηκαν στις 10-12-2004 στις εφημερίδες εναλλακτικά σενάρια της χωροθέτησης του Χιονοδρομικού κέντρου που αποτελούν και την Α΄φάση της μελέτης σκοπιμότητας που εκπονείται από ομάδα συνεργατών της Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας (ΑΕΝΑΛ) …» και
«….6. Η μελέτη σκοπιμότητας για την δημιουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου στον Όλυμπο την Α΄φάση της οποίας υπογράφει το γραφείο Γιάννης Μπαϊμπάς και Συνεργάτες (Νοέμβριος 2004) μπορεί να χαρακτηρισθεί όχι απλώς ελλειπής αλλά και αντιεπιστημονική για τους εξής τουλάχιστον λόγους:…»

ΙΙΙΙ ) Δημιουργία της  «Επτάπολης». Δείτε όλο το σχεδιασμό  σε pdf: Eptapolis-meleti


42 σχόλια

  1. Μπράβο παιδιά! Ξεσκεπάστε τους τους διαπλεκόμενους!
    Ας μάθει ο Ελληνικός λαός γιατί οι Παγάνες με τους Ευαγγελικούς και τους Δημάρχους τής περιοχής τα έκαναν πλακάκια εναντίον τής Ιεράς Μονής για να φάνε τα φιλέτα!
    Προβλέπω να φάνε ξεφτίλα στο πανελλήνιο όλοι αυτοί οι τύποι, μαζί με τους κεφαλαιούχους που τους στηρίζουν για να φάνε το δάσος!
  2. Τα δεδομένα φαίνεται να είναι διαφορετικά από ότι τα παρουσίαζαν οι διαδηλούντες (νεοπαγανιστές,συριζίτες και λοιποί) έξω από το μοναστήρι του Αγ.Διονυσίου.
    Κι αυτά είναι τα εξής:
    1.Το φυσικό περιβάλλον του βουνού παρέμενε άθικτο όλους αυτούς τους αιώνες της λειτουργίας του μοναστηριού,περιλαμβανομένης της τελευταίας περιόδου κατά την οποία εγκαταβιώνει εκεί η υπό τον π.Μάξιμο Κυρίτση συνοδεία. (ίσως υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις για ορισμένες ενέργειες των μοναχών, ελάσσονος όμως σημασίας. )
    Ο κίνδυνος για το βουνό προέκυψε από την πίεση της καταραμένης «τουριστικής αξιοποίησης» η οποία σημαίνει σταθερή διοργάνωση, φολκλορικού χαρακτήρα, παγανιστικών δρωμένων ( με τα οποία οι πλακατζήδες «θεοί» των αρχαίων θα είχαν κατουρηθεί στο γέλιο, αν υπήρχαν ) σε κατάλληλα οργανωμένο μόνιμο χώρο, ανέγερση χιονοδρομικών κέντρων, σαλέ πολυτελείας (αλά Αράχωβα και Άγιο Αθανάσιο Πέλλας), διάνοιξη δρόμων , τελεφερίκ,επέκταση των υπαρχουσών κτηνοτροφικών μονάδων.
    Ακόμα και στις περιπτώσεις όταν ορισμένοι μοναχοί ξεφεύγουν και πέφτουν σε λούμπες αποκαλύπτεται ότι κάποιοι «επιχειρηματικοί σύμβουλοι» τους τριβελίζουν το μυαλό με υποσχέσεις για ευρωπαϊκά κονδύλια,ανακαινίσεις, αναπτύξεις κ.ο.κ
    2.Φαίνεται ότι η κυριότητα της Μονής επί συγκεκριμένων εκτάσεων θίγει τους σχεδιασμούς κάποιων τοπικών παραγόντων για αξιοποίηση (διάβαζε «τσιμεντοποίηση») του Ολύμπου.
    Γι αυτό και θέλουν να διώξουν τους μοναχούς και μετά να ξαμοληθούν σαν τα πεινασμένα γίδια και να μην αφήσουν τίποτα όρθιο στο βουνό.
    3.Ο Όλυμπος είναι ένα θαύμα της φύσης.Μοναδικό καλλιτέχνημα.Η επέκταση των καταναλωτικών ανθρωπογενών δραστηριοτήτων θα τον καταστρέψει όπως καταστρέφει και όλα τα βουνά,τις λίμνες και τα ποτάμια της χώρας.
    Ακόμη και η ορειβασία έχει τέτοιες στρεβλές συνέπειες όπως αποδεικνύουν οι χιλιάδες τόννοι σκουπιδιών στα Ιμαλάϊα.
    Αν υπάρχουν στοιχεία ότι οι μοναχοί του μοναστηριού του Αγ.Διονυσίου στοχεύουν στην αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος στις εκτάσεις που ανήκουν (με το ένα ή το άλλο νομικό καθεστώς) στη μονή, ας καταγγελθούν με συγκεκριμένα στοιχεία.
    Μέχρι τώρα όμως τα μόνα χειροπιαστά στοιχεία που βλέπουμε είναι τα μεγαλεπήβολα σχέδια για χιλιάδες τόννου τσιμέντου στον Όλυμπο μέσω «αναπτυξιακών εταιρειών» από αυτούς οι οποιοι διαμαρτύρονταν την Κυριακή !!!
    Φαίνεται ότι με τις αμετροέπειες της υπόθεσης Βατοπεδίου άνοιξαν οι ορέξεις κάποιων να αρπάξουν ότι ανήκει σε εκκλησιαστικούς φορείς …«Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά…» που θάλεγαν οι ΕΛΑΣίτες ή «Μάθανε πως …”χανόμαστε”, και πλακώσαν κι οι γύφτοι…» κατά το αθυροστομώτερον ….
    Αγιασμό για τα παγανά του ΕΑΡ και του ΥΣΕΕ, σύντροφοι, :)
  3. @ exel_dim
    … “τρώγοντας έρχεται η όρεξη”, αλλά και τα στοιχεία από σας τους αναγνώστες και σχολιαστές βεβαίως συστηματοποιούνται.
    @ Misha
    Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μες το σχόλιό σου.Εξάλλου βοήθησες με τα στοιχεία για να αρχίσει να ξετυλίγεται το κο7υβάρι. Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς.
    Θα ήθελα όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις:
    α) Όντως οι μοναχοί και ιδίως τα ηγουμενοσυμβούλια οφείλουν τη σημερινή εποχή να είναι δέκα φορές προσεκτικότερα από παλιότερα. Γύρω από ο τυρί υπάρχει πάντα και φάκα. Ιδίως σε επιχειρηματικού κλπ ενδιαφέροντος περιοχές, όπως ο Όλυμπος.
    β) Η εκτίμησή μου είναι πως στα κόμματα της αριστεράς υπάρχουν πολλές γνήσιες φωνές. Ελπίζω να δουν καθαρά, να απομονώσουν όσους είναι τυφλοί στα επιχειρηματικά και λοιπά συμφέροντα και να συστρατευθούν με τιμιότητα υπέρ της μη επιχειρηματοποίησης του Εθνικού Δρυμού και γενικά των λίγων παρθένων περιοχών, απ’ όπου και αν προέρχονται αυτές οι … επιχειρήσεις. Δεν μπορεί δηλαδή ο όποιος πράσινος καπιταλισμός να καταστρέψει και τους εθνικούς Δρυμούς ή να αποτελειώσει εκείνες τις πολιτισμικές παραδοσιακές δυνάμεις, όταν λειτουργούν οικολογικά και ανθρωπιστικά, για χάριν ιδεολογικών-κοσμοθεωρητικών πίστεων ή αγκυλώσεων.
    Προσωπικά ελπίζω ακόμα στις γνήσιες σε μεγάλο βαθμό συνειδήσεις.
  4. Μανιτάρι, μια διορθωση. Η φώτο με τον νομάρχη δεν είναι απο τα “Προμήθεια” αλλα απο ΕΓΚΑΙΝΙΑ (“Καθιέρωση”) νεοπαγανιστικού ναού στην Β. Ελλάδα…
  5. @ oode
    Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Από βιασύνη μου… Πάω να το διορθώσω και στο ποστ. Ευχαριστώ.
  6. Βρε τους… αδικημένους από τη Μονή επιχειρηματίες και 12θεϊστές… Πώς μπορούν να είναι τόσο σκληροί αυτοί οι μοναχοί, και να μην δίνουν ένα χεράκι να χτιστεί η Επτάπολις;
  7. @ expaganus
    Εδώ δεν έδωσαν οι μοναχοί του Μεγάλου Σπηλαίου στον Αλή Πασά θα δώσουν οι μοναχοί της Μονής αγ. Διονυσίου στους πασάδες επιχειρηματίες και μικρο-εμίρηδες της επταπόλεως; Καλά ο Δίας είχε επτάπολη κεί ή πήγαινε σε πάσα πόλη και έκανε τις δουλείες του – κατά το μύθο;
    Για να δούμε ποιοί άλλοι …. Νενέκοι (;) κρύβονται ακόμα πιο πίσω… Να πάνε με πολιτικούς, πολιτισμικούς και οικολογικούς όρους και με πολλαπλές μορφές δημοκρατίας, αν θέλουν να μη τους αποκαλούμε Αλή Πασάδες”….
  8. Περιμένω αύριο τις αντιδράσεις των 5 Μητροπολιτών του νομού Θεσσαλονίκης, των Ορθοδόξων μοναστηριών και αδελφοτήτων του νομού, του Αγίου Όρους, των παπάδων, των θεολόγων, του Ορθόδοξου λαού μπροστά στη πρωτοφανή αυτή προσβολή των Ορθοδόξων Χριστιανών με τη παρουσία ενός εκπροσώπου μας σε εγκαίνια ειδωλολατρικού ναού. Πραγματικά ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ γι’αυτό που βλέπω …
  9. Και εννοώ του εκλεγμένου από το 56% των Ορθοδόξων Χριστιανών του νομού Θεσσαλονίκης νομάρχη Θεσσαλονίκης, ο οποίος πρέπει να δώσει εξηγήσεις στους ψηφοφόρους του … Θα βρεθεί ένας νέος Επίσκοπος Μεδιολάνων ;
  10. @ Νίκος
    Όποιος φεύγει από το ταμείο είναι αργά…. Το ζήτημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι να φύγουμε προς τα εμπρός στη σημερινή εποχή, με το πνεύμα της παραδόσεως, να δούμε τον άνθρωπο, την οικολογική ισορροπία, την άμεση δημοκρατία… στη λειτουργία μετά τη Θεία λειτουργία, και στον κοινωνικό όρθρο πριν την επόμενη θ Λειτουρργία, αν μου επιτρέπεται να θεολογήσω λιγάκι…
    Την καληνύχτα μου
  11. Να κανω το συνηγορο του… διαβολου Ψωμιαδη; Ενας νομαρχης δεν θα επρεπε κανονικα ως αμεροληπτος να παρισταται εαν κλιθει και σε συναξη των Εβραιων ή των Καθολικων; Η ξεφτιλα για μενα δεν εγκειται στο οτι παρεστη εκει αλλα στο οτι κατα τα αλλα το παιζει ultra ορθοδοξος.
    Τωρα βεβαιως δεν ξερω τι κυρος και τι υποσταση εχει αυτο το γκρουπουσκουλο ωστε να αποτελει σοοβαρο φορεα στον οποιο θα επρεπε να παραστη ο νομαρχης ως πολιτειακη ηγεσια. Και τελος παντων ποσα ελληνιστικα γκρουπουσκουλα υπαρχουν εν τελει.
    Αν κρινω παντως απο το καρακιτσαριο που θυμιζει κατι μεταξυ my big fat Greek wedding και καραεπαρχιωτικη τουριστικη καφετερια ή συνοικεσια του τηλεφως μαλλον η ψηφοθηρικη παρουσια του Ζορρο ηταν απολυτως περιττη. Εκτος ΑΝ, ο Ψωμιαδης ειναι στην πραγματικοτητα….
    Ω θεοί! Δεν σας αξιζε τετοια καταντια!
  12. Φυσικά εκεί είναι το πρόβλημα. Το ότι παρέστη σε μια σύναξη ανθρώπων που βρίζουν χυδαία τον Χριστό, την Εκκλησία, το Βυζάντιο, και μας αποκαλούν Ιουδαιοχριστιανούς, αίρεση των Εβραίων και άλλα προσβλητικά, όπως το να αμφισβητούν την ελληνικότητά μας.
    Η συμμετοχή του σε εκδήλωση υβριστών των Ορθοδόξων Χριστιανών αποτελεί επιβράβευση των ύβρεων κατά του Χριστού και της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Περιμένουμε τις αντιδράσεις των Μητροπόλεων απέναντι στις προκλήσεις νομαρχών και δημάρχων που δίνουν γη και ύδωρ σε ολιγομελείς αιρέσεις και παραθρησκείες νεοεποχίτικες, τύπου παγανισμού.
  13. @ theoprovlitos
    …Καλός συνήγορος για πολιτικάντηδες …
    Κοίτα: Η εκδήλωση της καθιερώσεως ειδωλολατρικού ναού δεν ήταν βεβαίως συζήτηση και διάλογος ή πολιτική συγκέντρωση- οπότε θα μπορούσε υπό όρους και προϋποθέσεις να πάει – ήταν αντίθετα βαθιά θρησκευτική αντίληψη περί ζωής. Ήταν μια ακραία μορφή συγκρητισμού και μάλιστα σε περίοδο πολέμου εναντίον της ορθόδοξης πίστης (και0 απ’ αυτή την ομάδα. Και μάλιστα καθόταν δίπλα -δίπλα με τον γνωστό Καλόπουλο. Να βγει και να υποστηρίξει τη θέση του περί συγκρητισμού λοιπόν.
    @ Νίκος
    Σιγά που θα κινηθούν σε κόντρα εναντίον του Νομάρχη από μια φωτογραφία…. Ερωτήματα δημόσια θα μπορούσαν να κάνουν πάντως… Θα χαλάσει ο .. παναγιώτατος τις πολιτικές του φιλίες όμως; Αμφιβάλλω….
  14. @Νικος
    Μην περιμενεις αντιδρασεις. Η κοινωνια μας διαλυεται και κατακερματιζεται και εκ των εσω και εκ των εξω. Σχεδιασμος ειναι αυτος ωτσε η παγκοσμιοποιημενη υφηλιος να Αμερικανοποιηθει απο ΚΑΘΕ αποψη με μανδυα την “δημοκρατία” και αιχμη του δορατος τα “ανθρωπινα δικαιωματα”. Εχουμε περασει ασυζητητι στην εποχη της δικτατοριας των μειονοτητων οπου οι πλειοψηφιες καπελωνονται και φιμωνονται με διαφορα ευρηματα και τεχνασματα.
    Απο θρησκευτικες σεκτες που συνεργαζονται αριστα μεταξυ τους προκειμενου να διαλυσουν καθε τροπο κοινωνικης αυτοάμυνας και συνοχης ως “αντιδημοκρατικης” και εν συνεχεια να επιδοθουν σε ενα προσυλιτιστικο πλιατσικο, από σεξουλικα και ψυχικα διεστραμενους που επιδιωκουν να εισαγαγουν με το νομο το βιτσιο τους στις επόμενες γενεες με στοχο τον πνευματικο θανατο και τον βιολογικο εκφυλισμο του ανθρωπινου ειδους από εθνικες μειονοτητες που αναδεικνυονται σε μοχλο μανιπουλαρισματος ολοκληρων εθνων (Βοσνια, Κυπρος, “Σλαβομακεδόνες”) από θρησκευτικες μειονοτητες που ειτε αναδεικνυονται είτε δημιουργουνται με μια νεα, ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ και επιφανειακα ειρηνικη εισβολή συντηρητικων μουσουλμανων μεχρι επιθετικων Ισλαμιστων που δεν εχουμε ξαναδει απο την εποχη της κατακτησης της Ιβηρικης χερσονησου απο τους Άραβες και των Βαλκανιων από τους Οθωμανους κλπ κλπ.
    Και μεσα σε ολα αυτα εχουμε να κανουμε με εναν αποπροσανατολισμενο οχλο που εχει λαλησει άλλος από την καλοπεραση και αλλος από την ανεχεια και γι αυτο στις εκλογες πηραν τις παραλιες αφου πλεον σταματησαν να φοβουνται ολα αυτα που θα γινουν γι αυτους χωρις αυτους και οδευουν ως προβατα επι σφαγη.
    Οι μονοι που λειτουργουν συλλογικα και συγκροτημενα ειναι αυτοι που ακονιζουν τα χατζαρια τους και τα παπαγαλακια τους.
  15. @Μανιταρι
    Ναι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ του Καλοπουλου, του γυρολογου των καναλιων. Βεβαιως η Ελληνορθοδοξη μασκα του νομαρχη ειναι απατη.
    Απλα προσπαθω να γινω οσο πιο αντικειμενικος ή ουδετερος μπορω να ειμαι ΟΧΙ στο να υπερασπιστω τον Ψωμιαδη αλλα στο να διερευνησω ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ στο πια ειναι τα υγειη ορια οπου η Πολιτειακη Αρχη θα πρεπει να παρευρισκεται σε εκδηλωσεις αλλων θρησκευματων, για να μην μας κατηγορουν αλλοδοξοι, αθεϊστες ή ετεροδοξοι οτι εχουμε μετατρεψει την πολιτεια σε προτεκτορατο της Ορθοδοξης Εκκλησιας.
    Αυτο ειναι ενα θεμα προς συζητηση το οποιο ισως να μπορουσες να ανδειξης σε μελλοντικη αναρτηση. Δηλαδη την ΥΓΙΕΙΗ θεση της πολιτειας ωστε ουτε να μας καπελωνουν οι θρησκευτικες μειονοτητες και να μας αποχριστιανιζουν αλλα ουτε να αισθανονται πως ασφικτιουν σε ενα “Ελληνορθοδοξον” περιβαλλον σαν πολιτες β κατηγοριας.
  16. @ theoprovlitos
    Έχεις απόλυτο δίκιο στο ερώτημά σου. Και με μεγάλη ειλικρίνεια το θέτρεις, όχι για να μη κατηγορούν μόνο, αλλά προσθέτω, για λόγους αλήθειας επί της όντως ζωής. Αν βοηθήσετε και οι σχολιαστές μπορεί να βγει μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση επί του θέματος.
    Υστερόγραφο: Ήδη επεξεργάζομαι τη σημερινή ανάρτηση. Έχω την πολύ ενδιαφέρουσα άποψη της Ι. Μονής Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω στα χέρια μου. Αναμείνατε στο ακουστικό σας.
  17. Συμφωνώ με τις αναλύσεις και του Θεοπρόβλητου και του Μανιταριού.
    Το ζήτημα είναι καθαρά συγκρητιστικό, δηλαδή το τι μηνύματα περνάει στο μέσα Έλληνα πολίτη η παρουσία ενός εκλεγμένου νομάρχη σε εγκαίνια ειδωλολατρικού ναού, παρέα με ανθρώπους που έχουν εξαπολύσει πρωτοφανείς επιθέσεις εναντίον όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών, αμφισβητώντας την ελληνικότητά μας, υβρίζοντας σκαιότατα τον Ιησού Χριστό, τα ιερά και όσια, τη Βυζαντινή Ιστορία, κεκοιμημένους Επισκόπους και Αγίους.
    Τα ήξερε αυτά ο Νομάρχης. Και παρόλα αυτά παρέστη, κάνοντας τους έμμεση διαφήμιση, ότι-δηλαδή-δεν είναι κάτι κακό να είσαι και έτσι και αλλιώς… Αφού τους κάνει τεμενάδες, ας μείνει μαζί με τους … 30 του Καλόπουλου και των Προμηθείων.
  18. Τα “Προμηθεια” έχουν καμμια σχεση με τις… προμηθειες; Ετυμολογικα εννοω :D
  19. @ Νίκος
    Προσωπικά δεν θα είχα αντιρρήσεις, υπό όρους και προϋποθέσεις τη συμμετοχή σε πολυποίκιλους διαλόγους, αν την θεωρεί σημαντική ο οποιοσδήποτε – και ο νομάρχης. Η συμμετοχή όμως σε καθιέρωση ναού δεν είναι διάλογος. Όσον αφορά τους ψήφους, “βρείτε τα” αν μπορείτε όσοι μένετε εντός ή στα πέριξ της Θεσσαλονίκης.
    @ theoprovlitos
    Είναι δυνατόν να μην έχει. Αλλά εκ του αποτελέσματος κρίνοντες μπορεί και να έχει. Σίγουρα όμως θέλει το … Σαραντάκο του το θέμα.
  20. [...] στο Μια εφ’ όλης της ύλης παρέμβα…manitaritoubounou στο Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν…theoprovlitos στο Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν…Νίκος στο [...]
  21. Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί
    Διάβασα με προσοχή τα σχόλιά σας .
    Σέβομαι τις απόψεις όλων .
    Αν μου επιτρέπετε μια μικρή υπενθύμιση , ειδικά προς τον άγιο ηγούμενο της ιεράς μονής Αγίου Διονυσίου.
    Ο Ιησούς είπεν :
    ”Ο έχων δύο χιτώνας να δίνει τον ένα” .
    Τα ΜΜΕ κατηγορούν τον άγιο ηγούμενο ότι έχει 50.000 χιτώνες (στην προκειμένη περίπτωση στρέμματα γης ) και επιθυμεί να αφαιρέσει από τους χωρικούς τους χιτώνες τους (στην προκειμένη περίπτωση 4700 στρέμματα γης ),δεν υιοθετώ τις κατηγορίες των ΜΜΕ ,αλλά επειδή εμείς στην Κεφαλονιά έχουμε Μητροπολίτη που είναι πρωταθλητής σε τέτοιες ιστορίες στενοχωρήθηκα πολύ που δεν δίνουν στην εποχή μας οι ιερωμένοι το καλό παράδειγμα μέσα στην κοινωνία.
  22. @ Fragiskos Tselentis
    Καλώς ήλθες!
    τα περί -ατομικών ή συλλογικών – χιτώνων τα γνωρίζομε. Τους χιτώνες λοιπόν τους δίνουμε οι ίδιοι σε μη έχοντες και όχι σε κεφαλαιούχους, κομπιναδόρους ή επιχειρηματίες διαπλεκόμενους.
    Το ότι δίνουμε από τους δύο τον ένα, σημαίνει ότι κρατάμε τον ένα. Εάν δώσουμε λοιπόν το ένα μετά πρέπει να δώσουμε και το μισό και ούτω καθεξής. Τώρα ομιλούμε για Όλυμπο και όχι για Κεφαλλονιά. Για διάβασε λοιπόν στο ακριβώς επόμενο ποστ τι έχει κάνει το συγκεκριμένο μοναστήρι, και μετά δώσε του συγκεκριμένη πρόταση. Εξάλλου δεν είναι γη καλλιεργήσιμη αυτά που λες, αλλά δάσος…. Δάσος που κάποιοι κεφαλαιούχοι ορέγονται. Το αποδέχεσαι αυτό;
    (Αν το αποδέχεσαι δεν ομιλούμε την ίδια γλώσσα… Αν δεν το αποδέχεσαι τότε μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση.)
    Κατόπιν διάβασε και το μεθεπόμενο, δηλαδή σημερινό ποστ και βάλε το χέρι στην καρδιά και απάντησε…
    Υστερόγραφο: Ελπίζω στη καθημερινή πρακτική σου να κάνεις και εσύ παρόμοια σε ατομικό επίπεδο με αυτό προτείνεις.
  23. manitaritouvounou
    δεν σου αρέσει να διαβάζεις απόψεις διαφορετικές από τις δικές σου και έτσι ,χίλια δίκια να έχεις ,όταν φορτώνεις με ”κοσμητικά” όσους διαφωνούν μαζί σου χάνεις από το δίκιο σου .
    Όποιος δεν συμφωνεί μαζί σου δεν μιλάει Ελληνικά ;
    Τα επίθετα ”παγανά” ,”παγανιστές ” , ”συριζίτες” μου θυμίζουν τα αλήστου μνήμης πιστοποιητικά εθνικοφροσύνης .
    Τις ιστορίες περί Οθωμανών και Πασάδων άστε της για τους Ιστορικούς γιατί βρωμάνε πάρα πολύ .
  24. @ Spyros Konidaris
    καλώς τον.
    Αν δεν ήθελα να διαβάζω διαφορετικές απόψεις, δεν θα άφηνα τα σχόλια ελεύθερα. Άλλο λοιπόν αυτό και άλλο να σχολιάζω τα σχόλια.
    Ή μήπως θεωρείς ότι πρέπει να μένουν ασχολίαστα; Δεν θα ήθελα να πιστέψω ότι εννοείς αυτό. Τι εννοείς λοιπόν;
  25. δεν αμφισβήτησα τις δημοκρατικές σου ευαισθησίες, αλλά σχολίασα το πολύ τσαντισμένο ύφος σου και πρό πάντων τα κωσμητικά επίθετα …
  26. @ Spyros Konidaris
    Ακόμα δεν κατάλαβα. Ποια είναι τα (προσβλητικά) κοσμητικά επίθετα και σε ποιόν τα απηύθυνα;
    “Πολύ τσαντισμένο” ύφος; Μα που το είδες; Δεν έχω καταλάβει ακόμα κάτι. Μπορείς να με βοηθήσεις…
  27. Ορισμένα επίθετα ήδη τα έγραψα ,όσο για το ύφος αν από μόνος σου δεν το καταλαβαίνεις εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω .
    Τέλος πάντων
    Εύχομαι Καλό ΣαββατοΚύριακο
  28. @ Spyros Konidaris
    μάλλον δεν διάβασες καλά. Τα επίθετα σχολιαστών ανήκουν υποχρεωτικά ΚΑΙ στον … admin; Αυτό πρώτη φορά το ακούω στο νετ. Τι να υποθέσω άραγε;
    ΥΓ Ανταποδίδω τις ευχές, αλλά θα ήθελε πριν αποχωρήσεις μια ακόμα διευκρίνηση. Θα ήθελα όντως το ΣαβατοΚύριακό μου να έχει όσο γίνεται λιγότερες γκρίζες ζώνες.
  29. Αν πράγματι μένεις κοντά στον Όλυμπο είμαι βέβαιος ότι θα περάσεις ένα ωραίο Σαββατοκύριακο.
  30. @ Spyros Konidaris
    Αντεύχομαι, αλλά να ξέρεις ότι μένω εδώ και δεκαετίες στην Πάτρα…
  31. αν όμως ,λόγω ηλικίας , δεν ξεχώρισα τα δικά σου κείμενα από άλλων σχολιαστών , τότε ζητώ συγγνώμη.
  32. Τότε είμαστε γειτόνοι !!!
  33. @ Spyros Konidaris
    … σχωρεμένος γείτονα και καλό Σαββατο-Κύριακο!
  34. @MτΒ
    Πολλές κλωστές οδηγούν στον ίδιο μαμώνειο μίτο:
    «Αίσθηση προκαλεί το τελευταίο διάστημα το θέμα που απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη και τον τύπο του νομού Πιερίας, αλλά και οι τοποθετήσεις αιρετών και μη του γειτονικού νομού, που κάνουν λόγο για την προοπτική αξιοποίησης της άλλης πλευράς του Ολύμπου, με την κατασκευή και άλλου χιονοδρομικού κέντρου στο νομό Πιερίας, τη στιγμή που ήδη ολοκληρώνεται ο δρόμος «Σπαρμός – Βρυσοπούλες» στην παρολύμπια περιοχή της Ελασσόνας.
    Ο δήμαρχος Λιτοχώρου δημοσιοποίησε ότι είναι θετικός στο ενδεχόμενο δημιουργίας Χιονοδρομικού Κέντρου στην περιοχή του, με συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Όπως ο ίδιος ανακοίνωσε πρόσφατα, υπάρχει έτοιμη μελέτη η οποία έχει εκπονηθεί πριν 3 χρόνια και η οποία προβλέπει τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου και την ανάλογη χρηματοδότηση. Η μελέτη κάνει λόγο για κατασκευή χιονοδρομικού σε υψόμετρο 2.300 μέτρων και πάνω, και οι πίστες του θα μπορούν να λειτουργούν από το Σεπτέμβριο έως το τέλος Μαΐου. Η παρέμβαση προβλέπεται, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, στη νοτιανατολική πλευρά, στην περιοχή «Λιβαδάκι». Θα ξεκινά από την περιοχή «Σκανδαλιάρα», σε υψόμετρο 1.000 μέτρων περίπου, όπου εκεί θα δημιουργηθούν κάποιοι πυλώνες και πάει με κλειστό βαγονάκι επάνω, και από εκεί και πάνω θα αρχίσει να δημιουργείται το χιονοδρομικό.
    «Εκείνο που αποδίδει είναι να γίνει επαφή με τους αρμόδιους και να πειστούν και αυτοί. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να πειστεί πρώτα η κοινή γνώμη, και όχι μόνο του Λιτοχώρου, αλλά της ευρύτερης περιοχής, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν και αντικρουόμενα συμφέροντα…», δηλώνει ο δήμαρχος Λιτοχώρου κ. Αθανάσιος Τσιφοδήμος, που προχωρά ακόμη πιο πολύ: «Για παράδειγμα, υπάρχει χιονοδρομικό κέντρο, δίπλα και παραδίπλα. Η Αθήνα για παράδειγμα κάνει σκι στον Παρνασσό και παραθερίζει στην Αράχωβα το χειμώνα. Για να πάει ένας Αθηναίος ακόμη και από τα βόρεια προάστια χρειάζεται 3 ώρες για να πάει στην Αράχωβα. Τρεις ώρες χρειάζεται και για το Λιτόχωρο πλέον. Και μάλιστα από ένα καλύτερο δρόμο. Γιατί λοιπόν να μην έρθει σε εμάς. Και μιλώ για την Αθήνα, δεν μιλάω για τη Θεσσαλονίκη η τη Βόρειο Ελλάδα η τους ξένους που τον ξέρουν τον Όλυμπο. Θα μπορούσε ο Όλυμπος να θρέψει όχι μόνο το Λιτόχωρο, αλλά και όλο το νομό…».
    Τελικά, η επιζητούμενη και πολυσυζητημένη αξιοποίηση του Ολύμπου περνάει μέσα από το Λιτόχωρο (…πάλι από το νομό Πιερίας) και …όχι από την Ελασσόνα;
    Το θέμα «τρέχει» και σίγουρα μας αφορά όλους, Ελασσονίτες και μη… »
    Μένει να δούμε τα τοπογραφικά της περιοχής για να φανεί κατά πόσον οι εκτάσεις της μονής εμποδίζουν τα σχέδια των αρπακτικών.
    σημείωση:ο δήμαρχος του Λιτόχωρου εκλέγεται με τη ΝΔ
  35. @ Misha
    Μπράβο!! Μάζευε και ας και ρώγες από εδώ και πέρα.
    Ήδη λοιπόν έχουμε τρία άκρως άναρχα και εμπορευματοποιημένα “αναπτυξιακά” δεδομένα: Χιονοδρομικό, επέκταση αμμορυχείου στους πρόποδες, Επτάπολη με τεράστιες εγκαταστάσεις. Από την άλλη μεριά συλλογικό υποκείμενο, δηλαδή ένα παραδοσιακό Μοναστήρι που έχει στην ψιλή του κυριότητα κάποιες εκτάσεις και δάση, τα οποία ούτε δέχτηκε να ανταλλάξει με σοβαρές αποζημειώσεις και διατηρεί όχι απλά σε αειφορία, αλλά σχεδόν σε παρθένα κατάσταση.
    Εάν παραδοσιακοί, ριζοσπάστες οικολόγοι, αντικαπιταλιστές αριστεροι δεν συμμαχήσουν τότε η μάχη θα είναι αμφίρροπη. Εάν συμμαχήσουν θα ηττηθούν οι δασομάχοι.
  36. TYXAIA ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ το παρακατω στιχουργημα που ειχα γραψει σε αναλογον περιστασιν :
    —————————————————
    Αραγες Δωδεκα θεοι θα ερθουν με Χλαμύδες
    και πλήθη αλλαλαζοντα θ’ουρλιάζουν στις κερκίδες ;
    Μηπως θε ναρθει ο Ηρακλής ; Μην ο Θεός ο Δίας ;
    Μηπως αγαλματα ξανά θα φτιαξει ο Φειδίας;
    Μη ταχα βγει ο Ποσειδών απο την παραλία
    Να τύπτει με την Τριαινα τον καθε Μητραλοία ;
    Μη πεσει ο Μεγα Αλέξανδρος από τον Βουκεφάλα
    ενώ ο Πανικας τραγουδα παλι την ”Μαντουβάλα ”;
    Καμμια φορα στην πόλη μου με πιάνει απελπισία
    που βλεπω να βυθιζεται βαθια στην αφασια
    Απο την μια ο Ανθιμος, απο την αλλη ΒΛΗΜΑ
    πειτε μου …τι καλό θα βγει μεσα σε τετοιο Κλίμα;
  37. το καλό με τον νομάρχη βρίσκεται στο ότι ορισμένοι χριστιανοί εναντιώνονται σ’ αυτόν μόνο όταν θίγει το θρησκευτικό τους κριτήριο. αλλά δε θα έπρεπε να κάνουν έτσι, για πολλούς λόγους. ένας μόνο εξ αυτών είναι: να μην ταυτίζονται από το λασκαρατιστάν με τον κ. νομάρχη
  38. @ Γιάννης
    Χαχαχαχχαχαχα Αποκωδικοποιισέτο. Μόνο οι βαθιά “μυημένοι” κατανοούν τι έγραψες…
  39. μανιτάρι,
    χρειάζεται αποκωδικοποίηση; εννοώ ότι ούτε πολιτικά ούτε θρησκευτικά είναι ορθή η εναντίωση στον συγκεκριμένο νομάρχη εκ μέρους χριστιανών μόνο όταν/επειδή αυτός (ή ο άδωνις) γίνεται φιλοαρχαιολάτρης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Free Blog Counter