Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την ενοικίαση στα Village των αιθουσών στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Με αφορμή της ενοικίαση των κινηματογραφικών αιθουσών στις αποθήκες Δ και 1 στο Λιμάνι, που νοικιάζονται σε ιδιώτες και άλλα θέματα που αφορούν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης έδωσε σήμερα συνέντευξη Τύπου. Το μέλος της Κ.Ε. και… εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος στη Θεσσαλονίκη, Στράτος Κερσανίδης, αναφέρθηκε στο ζήτημα της ενοικίασης των αποθηκών στη Village, τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται το δημόσιο χώρο και ως εκ τούτου διαφωνεί με την εξέλιξη αυτή και πιστεύει πως οι αποθήκες πρέπει να αποδοθούν στην πόλη και τους πολίτες για πολιτιστική χρήση. Είπε πως με το επιχείρημα της υγιούς επιχειρηματικότητας δίνεται ακόμη ένα δώρο στους ιδιώτες. Τέσσερις αίθουσες οι οποίες κατασκευάστηκαν επί Πολιτιστικής Πρωτεύουσας με χρήματα των φορολογουμένων, δίνονται δώρο στον κ. Κοντομηνά. Η συνολικής επιφάνεια 2.974 τ.μ. που παραχωρείται αν συνδυαστεί με τα 1.666 τ.μ. που δίνονται για εμπορικές χρήσεις στο πλαίσιο εγκατάστασης μαρίνας με τις επιπρόσθετες απ[αιτήσεις για τεχνική τους υποστήριξη, σημαίνει επί της ουσίας τον αποκλεισμό των πολιτών από τη χρήση ενός ζωτικού δημόσιου χώρου.

Αντί της ενοικίασης – παραχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο και τη δημιουργία Μούλτιπλεξ, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τη δημιουργία ενός Άρτιπλεξ, σε συνεργασία του ΟΛΘ με το δήμο Θεσσαλονίκης, με προβολές ποιοτικών ταινιών, προώθηση του εξόριστου του ελληνικού κινηματογράφου, ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων, παρουσίαση συναυλιών και άλλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Έτσι δημιουργείται ένας πνεύμονας πολιτισμού στην πόλη με θετικά αποτελέσματα τόσο οικονομικά, όσο και κοινωνικά αλλά και πολιτιστικά.

Ο δημοτικός σύμβουλος, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, μίλησε για μία σύγκρουση η οποία συνεχίζεται ώστε να μην δοθεί για “αξιοποίηση” το θαλάσσιο μέτωπο το οποίο βρίσκεται στο στόχαστρο του ιδιωτικού κεφαλαίου. Θύμισε την περίπτωση της “υποθαλάσσιας ανοησίας” -όπως είπε χαρακτηριστικά- η οποία ευτυχώς αποκρούστηκε. Για την ενοικίαση των αιθουσών είπε πως έθεσε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και ο κ. Μπουτάρης δεν έδωσε απάντηση με το επιχείρημα πως δεν τον άκουσε επειδή εκείνη την ώρα ήταν έξω και κάπνιζε!Θύμισε πως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν προεδρεύει απλώς στο φεστιβάλ, αλλά υπογράφει αποφάσεις. Με την υπογραφή του δημάρχου απολύθηκε εργαζόμενη του Φεστιβάλ για συνδικαλιστικούς λόγους.

Το μέλος της γραμματείας του τμήματος πολιτισμού, Χρύσα Τζελέπη, μιλώντας για θέματα του Φεστιβάλ, μίλησε για προσπάθεια εξαφάνισης του πολιτισμού με τους καλλιτέχνες της πόλης να είναι σκιές, να μην υπάρχουν πουθενά. Αναφέρθηκε στην υποβάθμιση του ελληνικού τμήματος του Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα να στρέφονται οι έλληνες κινηματογραφιστές προς το, συμφερόντων Μπόμπολα, Φεστιβάλ της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Δεν παρέλειψε δε να μιλήσει για την κατάργηση των κρατικών βραβείων τα οποία δίνονταν στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας πως ο θεσμός χρειάζεται αναμόρφωση και όχι κατάργηση. Είπε ακόμη πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν στρέφεται εναντίον του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, αντίθετα το στηρίζει ως έναν από τους πλέον σημαντικούς πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα. Αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση της διοίκησης του Φεστιβάλ να βάλει από φέτος εισιτήριο 2 ευρώ στους κατόχους της cineκάρτας επιβαρύνοντάς τους σε εποχές οικονομικής κρίσης.

Τέλος, ο Βασίλης Κεχαγιάς, μέλος του τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ), έκανε αναφορά στον αποκλεισμό των κριτικών από το Φεστιβάλ. Με αφορμή την τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΚΚ, Ανδρέα Τύρου στο Φεστιβάλ του 2011, ο οποίος απονέμοντας το βραβείο της ΠΕΚΚ, έκανε κριτική στο νόμο Γερουλάνου λέγοντας πως “η Ελλάδα δεν έγινε Δανία του Νότου ούτε το φεστιβάλ Κάννες του Νότου”, ξεκίνησε μία διελκυστίνδα αντιποίνων. Έτσι την επόμενη χρονιά εντελώς αιφνιδιαστικά η διοίκηση του Φεστιβάλ αποφάσισε να εξορίσει την απονομή του βραβείου της ΠΕΚΚ από την τελετή λήξης, κάτι που γίνεται παραδοσιακά από το 1960. Κι όταν εκπρόσωποι των κριτικών διαμαρτυρήθηκαν, η διοίκηση τους απέκλεισε και τους στέρησε τη διαπίστευση. Έτσι τέσσερα μέλη της ΠΕΚΚ, ο πρόεδρός της, ο γενικός της γραμματέας και δύο μέλη της δεν προσκλήθηκαν φέτος στο Φεστιβάλ. Αποκορύφωμα δε αυτού του “πολέμου” ήταν ο φετινός αποκλεισμός -για πρώτη φορά- έλληνα κριτικού από την κριτική επιτροπή της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) Κι αυτό κατά παράβαση της πάγιας τακτικής της Διεθνούς Ένωσης, για συμμετοχή στις επιτροπές, μέλους από τη χώρα η οποία φιλοξενεί το φεστιβάλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Free Blog Counter