Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Εναντίον των διοδίων όλη η Πιερία


Η ανοιχτή συνέλευση της Κατερίνης αποφάσισε:

- Επιτροπή Συντονιστική με συμμετοχή Δήμου, Περιφέρειας, Επιμελητηρίου και φορέων.

- Άμεση Αναστολή λειτουργίας διοδίων Αιγινίου και κατάργηση πλευρικών διοδίων.

- Να μην κλείσει ο κόμβος στην Σκοτίνα.

- Να γίνει ειρηνική διαδήλωση στην Κατερίνη τις επόμενες μέρες, που θα μεταφερθεί στα διόδια.








Μια ακόμη συνέλευση, στην Κατερίνη αυτή τη φορά, για το θέμα των διοδίων. Μετά την συνάντηση Δημοτικού Συμβουλίου και φορέων στο Αιγίνιο το Σάββατο όπου ειπώθηκαν πολλά και προτάθηκαν περισσότερα.

Στην Κατερίνη στήθηκε το ίδιο σκηνικό, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 40 εκπρόσωποι φορέων, οι δύο βουλευτές, οι δήμαρχοι Πύδνας – Κολινδρού και Δίου Ολύμπου, δημοτικοί σύμβουλοι των τριών δήμων και αρκετοί πολίτες.

Η ανοιχτή αυτή συνέλευση όπως ειπώθηκε και από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης κ. Χρ. Λεμονόπουλο είχε σκοπό να ακουστούν οι προτάσεις των φορέων, να συγκεραστούν και να υπάρξει ένα συγκεκριμένο και κοινά αποδεκτό πλαίσιο δράσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν από την λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου αλλά και την λειτουργία των διοδίων – των παράπλευρων – της Λεπτοκαρυάς.

Μετά από πολύωρη διαδικασία τοποθετήσεων όλων των παρευρισκομένων, στιγμές έντασης και χειροκροτημάτων η τελική πρόταση στην οποία φαίνεται να συμφωνούν όλοι και την οποία ψήφισε τελικά το έκτακτο δημοτικό συμβούλιο Κατερίνης διατυπώθηκε ως εξής:

Ήδη υπάρχει ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. Κατερίνης που θεωρεί αδιανόητο το να μην προχωρήσει η επαναδιαπραγμάτευση, να μην τίθεται θέμα ενιαιότητας του εθνικού οδικού δικτύο και ύπαρξης παράπλευρων οδικών δικτύων. Ζητήθηκε επίσης άμεση αναστολή λειτουργίας διοδίων Αιγινίου.

Το δημοτικό συμβούλιο ψήφισε κατά της αναστολής λειτουργίας των δήμων, αλλά υπέρ συγκέντρωσης διαμαρτυρίας και στην Κατερίνη. Περιέχεται αίτημα άμεσης αναστολής λειτουργίας διοδίων σε Αιγίνιο και πλευρικά Λεπτοκαρυάς. Προστίθεται η σύσταση επιτροπής που θα πάει σε τριμερή συνάντηση με υπουργείο εταιρεία.

- Επιτροπή Συντονιστική με συμμετοχή Δήμου, Περιφέρειας, Επιμελητηρίου και φορέων.

- Άμεση Αναστολή λειτουργίας διοδίων Αιγινίου και κατάργηση πλευρικών διοδίων.

- Να μην κλείσει ο κόμβος στην Σκοτίνα.

- Να γίνει ειρηνική διαδήλωση στην Κατερίνη τις επόμενες μέρες, που θα μεταφερθεί στα διόδια.

Τι ειπώθηκε

Πρώτος μίλησε ο δήμαρχος Κατερίνης, Σάββας Χιονίδης, ακολούθησαν οι δύο παρόντες βουλευτές, Γιώργος Κωνσταντόπουλος και Άννα Μάνη, η Αντιπεριφερειάρχης, Σοφία Μαυρίδου, οι δήμαρχοι Πύδνας – Κολινδρού, Ευάγγελος Πολύζος και Δίου - Ολύμπου, Γιώργος Παπαθανασίου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Ηλ. Χατζηχριστοδούλου και ακολούθησαν τοποθετήσεις και προτάσεις από εκπροσώπους επιστημονικών, επαγγελματικών, συνδικαλιστικών φορέων.

Ο Δήμαρχος Κατερίνης

«Τα προβλήματα όπως και οι λύσεις δεν έχουν χρώματα. Το πρόβλημα μας απασχολεί χρόνια, στην προηγούμενη συνάντηση στο Αιγίνιο έγινε διαπίστωση πιθανών ζημιών σε μεταφορές, συγκοινωνίες, αποκοπή από το κέντρο της περιοχής (Θεσσαλονίκη)».

Πρώτο ζήτημα που έθεσε ο δήμαρχος ήταν αν πρέπει να πληρώνει ο χρήσεις του δικτύου για τις παροχές ή όχι, εισηγούμενος ότι «οφείλουμε να πληρώνουμε, όχι όμως καταχρηστικά και όταν δεν λαμβάνουμε ωφέλη».

Παρουσίασε την εισήγηση του καθηγητή και υπουργού Αντώνη Μανιτάκη για το τι σημαίνει ελευθερία κίνησης. Η σύμβαση έχει ως μόνα βέβαια τα διόδια Πελασγίας. Με τα άρθρα της υπάρχει δυνατότητα τροποποιήσεων. Στη συνέχεια κατέθεσε τις προτάσεις του δήμου Κατερίνης που συμπυκνώνονται σε: Αναστολή λειτουργίας,

Διαπραγμάτευση επιμήκυνσης χρόνου παραχώρησης και Πίεση για παράλληλα έργα, καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις ότι θα προχωρήσουν τα παράλληλα έργα προτού λειτουργήσουν.

«Να προσπαθήσουμε και να πιέσουμε για το βέλτιστο δυνατό, είναι αδιανόητο οι κάτοικοι της περιοχής να πληρώνουν για λίγα χλμ. 2,2 ευρώ. Βλέπουμε στην σύμβαση ότι με ευκολία ορίζεται ότι ο παραχωρησιούχος μπορεί να δίνει εκπτώσεις.

Μας δίνεται το δικαίωμα να επιδιώξουμε συμφωνία, σε αυτές τις κρίσιμες μέρες για τον τουρισμό μας κ.α.

Προτείνω τριμερής συνάντηση παραγόντων του νομού με επιτροπή που θα συγκροτηθεί ίσως και από αυτή τη συνέλευση, του υπουργείου και του παραχωρησιούχου. Να μην μας λένε ότι δεν μπορεί να τροποποιηθεί η σύμβαση ενώ αναφέρεται ότι μπορεί να προσαυξηθεί το κέρδος της εταιρείας.

Ως ανώτατη τιμή ορίζεται 4 λεπτά ανά χλμ. θα μπορούσε να είναι και κατώτερη. Θα μπορούσαν τα έσοδα να έρχονται από διόδια άλλων περιοχών καθώς οι κάτοικοι της Πιερίας μπορούν να εγείρουν ζήτημα συνταγματικής ισότητας. Αντίστοιχο δίκτυο είναι η Εγνατία Οδός και το ότι εκεί δεν είχαν μπει διόδια δεν είναι παράβαση καθήκοντος;»

Ο Βουλευτής Γιώργος Κωνσταντόπουλος

«Η ιστορία ξεκινά από πολύ μακριά, το 2001, με σταθμούς το 2003, 2005, 2007 όπου έγινε διεθνής σύμβαση. Από αυτές το ελληνικό δημόσιο επιβαρύνεται με 4%. Όπως ορίζει ο κανονισμός της Βουλής, μπορούσε να εγκρίνει η απορρίψει χωρίς μεταβολές τη σύμβαση.Ψηφίστηκε «πακέτο», χωρίς ονομαστική ψηφοφορία.

Η εκ μέρους του δημοσίου λήψη οποιουδήποτε μέτρου ή δήμευσης αποτελεί αθέτηση και ενεργοποιεί τις ρήτρες, πολλαπλάσιες του 1 δις ευρώ. Έγινε μόνο Κοινοβολυετικός Έλεγχος, κανένα κόμμα δεν έκανε πρόταση νόμου ή τροπολογία που να τροποποιεί την διεθνή αυτή σύμβαση, παρά τις επεισοδιακές κινήσεις και τον αγώνα που έγινε σε περιοχές της χώρας.

Κάποιοι μιλούν εύκολα για επαναδιαπραγμάτευση ή τροποίηση. Ας πάρουμε το ακραίο φαινόμενο να υποβάλλουμε τις παραιτήσεις μας. Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει θα το κάνει; Να γνωρίζουμε τι στόχο έχουμε, η σύμβαση κάνει λόγο για 5 σταθμούς διοδίων.

Μετά από διαμάχες και σε εποχή παχιών αγελάδων υπογράφηκε η σύμβαση. Μεγάλα έργα σε Τουρκία και Ευρώπη εκποιούνται έναντι ελαχίστου αντιτίμου, θυμηθείτε και την εποχή πριν το δρόμο αυτό. Κερδίσαμε πολλά, ιδίως σε ανθρώπινες ζωές, από τη διέλευση του άξονα από την περιοχή μας».

Ο βουλευτής αναφέρθηκε σε παραιτήσεις που προχώρησε στην πολιτική και επαγγελματική του καριέρα, καθώς και στην συνάντηση που είχε γίνει με τον τότε υπουργό κ. Σουφλιά, όπου εκφράστηκε η υπόσχεση για έργα στο παράπλευρο δίκτυο.

Η Βουλευτής Άννα Μάνη

«Θα μπορούσαμε να μιλούμε με ώρες για τις συνέπειες και το ποιος φταίει. Πρέπει όμως να δούμε το πρόβλημα με ρεαλισμό. Ως βουλευτές κινηθήκαμε στο πλαίσιο που μας επιτρεπόταν. Συμφωνώ να γίνει συντονιστική επιτροπή, πρέπει να αντιμετωπιστεί και νομικά το θέμα ώστε να έχουμε νομικά επιχειρήματα».

Η Αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου

«Το επόμενο διήμερο θα επισκεφθεί το νομό ο νέος Περιφερειάρχης, θα συζητηθεί βεβαίως και αυτό το ζήτημα. Οφείλουμε να είμαστε ενωμένοι, βαλλόμαστε εδώ και αρκετό καιρό. Η σύμβαση μπορεί να καταργηθεί γιατί δεν τηρούνται και δεν πληρούνται οι όροι.

Πρέπει να τεθεί υπόψη ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το παράπλευρο δίκτυο και ότι έχουν αλλάξει οι οικονομικές συνθήκες. Παραβιάζονται συνταγματικές αρχές ισότητας και αναλογικότητας.

Πρέπει να συνεχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε με δόκιμες προτάσεις.

Μετά την συνάντηση που θα έχουν οι βουλευτές μας με τον πρωθυπουργό, θα πρέπει να δούμε ποιες προτάσεις μπορούν να ευδοκιμήσουν. Η Πιερία μας απομονώνεται, δηλώσαμε ότι είμαστε απέναντι και θα προσπαθήσουμε να το λύσουμε».

Ο Δήμαρχος Πύδνας – Κολινδρού

«Μην διανοηθεί κανείς να πει ότι λαϊκίζω. Ας μας πουν τι έχει προσφέρει η εταιρεία μέχρι τώρα και τι έχει λάβει. Γιατί τα διόδια γράφουν Κλειδί ενώ είναι στο Αιγίνιο; Ερευνήθηκε αν η σύμβαση αναφέρει τα διόδια εδώ ή εκεί και τι πρόβλημα θα προέκυπτε με αυτά των Μαλγάρων λόγω χιλιομετρικής απόστασης; Μας ζήτησαν μέχρι και πολεοδομική άδεια για το παράπηγμα που στήθηκε εκεί για όσους διανυκτερεύουν.

Από μέρους μας είναι αγώνας ψυχής, η ζημιά όμως γίνεται στην κεντρική και νότια Πιερία. Πως θα γίνει αναστολή λειτουργίας; Θα μας ακούσουν αν δεν είμαστε συνέχεια εκεί; Ποιοι είμαστε εκεί; Οι κάτοικοι της βόρειας Πιερίας είναι συνέχεια εκεί και έχουν κουραστεί.

Δεν είναι δυνατόν να αντέξει η Πιερία με αυτά τα διόδια. Πρέπει να δούμε πως θα γίνει η αναστολή διοδίων και όχι να κουβεντιάζουμε όσο αυτά λειτουργούν».

Ο Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου

«Όταν κάποιοι πανηγύριζαν πριν 3 χρόνια που με τις κινητοποιήσεις δεν είχαν λειτουργήσει τα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς είχα πει ότι τα πληρώναμε όλοι μαζί, καθώς καταγραφόταν όλα τα οχήματα που περνούσαν και πληρώναμε όλοι μαζί.

Κακώς έγινε η σύμβαση, όμως κάποιος πήρε το δρόμο και δεν έγιναν οι κόμβοι που μας είχαν υποσχεθεί». Στη συνέχεια ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου αναφέρθηκε στα έργα που έχει να κάνει η εταιρεία και στο ότι εισπράττει τα διόδια.

«Δεν λέω να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, αλλά σε όσα λέγονται πρέπει να είμαστε δίκαιοι προς εμάς. Ή κινητοποίηση μέχρις εσχάτων ή να το παλέψουμε με όποιον άλλο τρόπο. Αν θέλετε το πρώτο να επιλέξουμε μέρες και όχι κάθε μέρα.

Μπορούμε να πετύχουμε να μην λειτουργήσουν μέχρι να παραδοθούν τα έργα, να μην υπάρχει τιμαριθμική προσαρμογή.

Αν κερδίσουμε κάρτες διέλευσης για τους κατοίκους θα είναι «καραμέλα», μας ενδιαφέρει για τους επισκέπτες. Μόνο τα τοπικά ΜΜΕ ασχολούνται για τα διόδια».

O Πρόεδρος του Επιμελητηρίου

«Είχα πει και στο Αιγίνιο ότι βλέπω αγανάκτηση και απελπισία στα μάτια των επαγγελματιών. Σε αυτά τα χρόνια διαμαρτυρίας για τα διόδια κάποιοι «μάτωσαν» περισσότερο. Ας πάει το θέμα στο Δικηγορικό Σύλλογο Κατερίνης, να δούμε πως μπορεί να καταγγελθεί η σύμβαση, αν και ακούω ότι πρέπει να χωνέψουμε το γεγονός ότι η σύμβαση δεν αλλάζει.

Το πλεονέκτημα που είχε ο νομός μας, με τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου το χάνουμε. Φαντάζεστε τη διαρροή από το ημερομίσθιο του εργαζόμενου που αναγκάζεται ή να πληρώσει ή να ξοδέψει επιπλέον βενζίνη. Το χτύπημα που δεχόμαστε είναι σε όλους τους τομείς.

Δεν ισχύει ούτε αυτό που άκουσα πέρι χιλιομετρικής απόστασης, καθώς η εταιρεία έχει το δικαίωμα να τροποποιεί την τιμολογιακή πολιτική της. Ως υπουργός ο κ. Σουφλιάς είχε πει ότι είναι τρελός όποιος περιμένει να βρει το κράτος χρήματα να κατασκευάσει τον παράπλευρο.

Καλώς ή κακώς τα διόδια έγιναν. Αλλιώς θα είχαμε δρόμους γεμάτους λακκούβες. Προτείνω να γίνει 2,50 στα Μάλγαρα, όπου θα προβλέπεται αντίτιμο και για τα διόδια Αιγινίου και ο άλλος σταθμός διοδίων να γίνει σταθμός τουριστικής προβολής και όχι είσπραξης. Να μην ξεχνάμε ότι μέχρι προχθές το κράτος πλήρωνε 50-70 χιλ. ευρώ ημερησίως για τα διόδια του Αιγινίου.

Ίσως να αλλάξουμε ονομασία και να γίνουμε πόλη των διοδίων».

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Τάσος Τασιούλας

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ έθεσε το ερώτημα δυναμικές κινητοποιήσεις ή όχι, τονίζοντας το ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο σπόρος της διχόνοιας που υποκρύπτεται σε αυτές. «Πληρώνουμε ή όχι διόδια; Είμαι κατά, αλλά πρέπει να δούμε ότι ο δρόμος έχει καλή ποιότητα και πρέπει να την πληρώσουμε».

Για τα παράπλευρα έργα, τόνισε το ζήτημα ότι στην παρούσα φάση υπάρχουν συχνές στάσεις που σχηματίζουν μέχρι και ουρές στα διόδια. «Είναι πολύ πιο εύκολο να πιέσεις μια εταιρεία αφαιρώντας της έσοδα, παρά με πανό».

Η συνέλευση διήρκεσε μέχρι αργά τη νύχτα με τοποθετήσεις 40 και πλέον εκπροσώπων φορέων του νομού
http://pierialife.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=4224:%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%8C%CE%BB%CE%B7-%CE%B7-%CF%80%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1&Itemid=294

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Free Blog Counter