Από τον Πειραιά δεν πέρασαν ποτέ οι πρόσφυγες του 1922
Από τη Ρεπούση στον Μιχαλολιάκο…

Ένα μέιλ που μας έστειλε ο τ’εμέτερον ιστορικός, ο Βλάσης Αγτζίδης μας προβλημάτισε και μας κινητοποίησε. Το μέιλ έγραφε: “Ισως δεν προσέξατε ένα λεπτό (;;;) σημείο που κάνει τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις εντελώς απαράδεκτες και προσβλητικές για το συνολικό ελληνισμό.
Συμμετέχουν ΜΟΝΟ αντιπροσωπευτικά συγκροτήματα από περιοχές που ανήκουν στη σημερινή ελλαδική επικράτεια (Πελοπόννησος και δη Μάνη, Ιόνια, Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) και αγνοούνται παντελώς οι πρόσφυγες του ’22.
Είναι δυνατόν στον Πειραιά των προσφύγων να μην αντιπροσωπεύονται στη “2η Πειραϊκή Αμφικτυονία” οι Ίωνες, οι Πόντιοι, οι Βορειοηπειρώτες κ.ά. ;;;;
Φαίνεται ότι η φιλομοναρχική Δεξιά της “μικράς πλην εντίμου Ελλάδος”, μετά την “αθώωση” των Έξη (από τους πολλούς) υπεύθυνους της Μικρασιατικης Καταστροφής, αποφάσισε να ολοκληρώσει το έργο τους και να εξοβελίσει από το σύγχρονο ελλαδικό χώρο κάθε τι που θυμίζει Ελληνισμό της Καθ’ ημάς Ανατολής.
Για άλλη μια φορά μας θυμίζει το έγκλημα που διεπράχθη τότε από τις κρατικοδίαιτες ελίτ της Παλαιάς Ελλάδας εναντίον των Ελλήνων της Ανατολής και συνεχίστηκε με την αρνητική μεταχείριση των προσφύγων του ’22 και την υποβάθμιση των ιστορικών γεγονότων.
Ντροπή στο δήμαρχο αυτής της πόλης!”
.
.
Το αντικείμενο της κριτικής υπήρξε η “2η Πειραϊκή Αμφικτυονία” που διοργανώνει ο Δήμος του Πειραιά τουΝεοδημοκράτη κ. Μιχαλολιάκου, ξαδέλφου του νεο-ναζί Μιχαλολιάκου. Φαίνεται ότι τα δύο ξαδέλφια κινούνται μεταξύ ενός φάσματος που ξεκινά από την κυνική εκμετάλλευση της προσφυγικής εμπειρίας και καταλήγει στην παραγνώριση και την περιφρόνηση. Και αν ο ξάδελφος της Χρυσής Αυγής κινήθηκε στην πρώτη εκδοχή, ο ξάδελφός του της Νέας Δημοκρατίας κινήθηκε στη δεύτερη. Εξ ού και η παντελής απουσία οιασδήποτε αναφοράς και παρουσίας στο λιμάνι του Πειραιά που υπήρξε βασικός τόπος υποδοχής των απόκληρων προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής.
.
.
ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
.

.
Ρωτώντας τον Αγτζίδη για την αντίδρασή του λάβαμε την εξής απάντηση:
“Μόλις είδα το Πρόγραμμα εξοργίστηκα και γι αυτό ο σχολιασμός μου υπήρξε τόσο έντονος…. Δυστυχώς, νομίζω ότι ακόμα κάποιοι βλέπουν τους πρόσφυγες του ’22 και τους απογόνους τους ως “τουρκόσπορους” και απέχουν πολύ από το να έχουν διαμορφώσει μια πανεθνική οπτική που να ξεπερνά τα όποια παλιά στερεότυπα και διαχωρισμούς…. και όταν μιλούν για την τραγική ιστορία και τη Γενοκτονία, το κάνουν επιφανειακά, εργαλειακά και ίσως υποκριτικά…“
.
Και αν ο Αγτζίδης αντέδρασε και μπράβο του -έστω εν θερμώ- εντύπωση έως κατάπληξη, μας έκανε η έλλειψη αντίδρασης από κάποιους που θέλουν να έχουν πρωτεύοντα ρόλο στον προσφυγικό χώρο. Είτε τους Πόντιους του Πειραιά και των “περιχώρων” (που πετυχαν τον ιστορικό αριστερο-δεξιό συμβιβασμό) είτε η ομάδα που έχει συσπειρώσει γύρω του ο Καλεντερίδης και κινείται στο χώρο της Δεξιάς έως και Ακροδεξιάς. Η Ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή “Έρρικα Ανδριανοπούλου, Σύμβουλος Δημάρχου στις Δημόσιες & Διεθνείς Σχέσεις” και περιγράφει με σαφήνεια τα περίπτερα των συμμετεχόντων στάλθηκε και στο χώρο του Καλεντερίδη και συγκεκριμένα στη διεύθυνση: chaf@infognomon.gr… Ψάξαμε στο μπλογκ του“Ινφογνώμονα” μήπως βρούμε κάποια, έστω στοιχειώδη, αντίδραση. Δυστυχώς ουδέν!
.
Δεν απογοητευτήκαμε όμως… Πήγαμε στο ποντιακό μπλογκ που συντηρεί: το e-Pontos. Και εδώ τζίφος. Η απογοήτευσή μας υπήρξε πλήρης… Φαίνεται ότι μόνο η “κονόμα” από τον ποντιακό χώρο συγκινεί. Eιδάλλως μάλλον στην περίπτωση αυτή ισχύει γι αυτούς η ερώτηση που απεύθυναν σε άλλους : “Το μηδίζειν εστί φιλοσοφείν;”
.
Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος χώρος ελάχιστα απέδειξε ότι βάζει τον Πόντο και τα συμφέροντα του ποντιακού ελληνισμού πάνω από την πολιτική του ιδεολογία και το Κόμμα. Το αποκορυφωμα ήταν όταν συντάχθηκε με τις πιο μαύρες αναθεωρητικές προσπάθειες που επιχείρησαν, και εν τέλει τα κατάφεραν να “αθωώσουν”τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής…..
.
Τέλος πάντων, πώς είναι δυνατόν να περιμένουμε διαφορετική στάση από ανθρώπους και χώρους που συντάχθηκαν με τους εχθούς του ελληνισμού της Ανατολής στην πιο σκληρή ιδεολογική μάχη που δόθηκε με τά το ΄22!
.
Μεγάλη η ιστορία, με την οποία έχουμε αρκετά ασχοληθεί……
.

.
http://pontosandaristera.wordpress.com/2012/06/20/piraeus-antiprosfyges/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου