Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

τοαυτονοητο: Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΩΡΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΑ ΠΑΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΔΗ! ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΚΑΦΕΤΕΡΙΩΝ!!!!! Ε ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ!!!!!

ΤΟΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: Λάβαμε από αναγνώστη-γάτα, τον ΑΥΤΟΧΘΟΝΑ ΙΘΑΓΕΝΗ!!!!!!! (τέτοιοι πολίτες υποκαθιστούν και  την ανενεργή αντιπολίτευση και τα καθεστωτικά ΜΜΕ) , την παρακάτω απόφαση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ κηρύσσει παράνομες α) τις εξέδρες στα καφέ που γέννησε ο εγκέφαλος των αρμοδίων στο δήμο Κατερίνης, αλλά και β) το ότι το μισό κόστος τους το επωμίστηκε ο ίδιος ο Δήμος Κατερίνης, μαζί με τους ιδιοκτήτες των μπαρ!!!!
Να θυμίσουμε πως και οι δύο αυτές "ιδέες" είναι αποκλειστικότητα του Δημάρχου Χιονίδη και των συνεργατών του, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα, από όσο ξέρουμε τουλάχιστον.....
Έχουν καταφέρει να προκαλέσουν ΠΑΝΔΗΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, έχοντας ενώσει εναντίον τους και τους εμπόρους και τους απλούς πολίτες αλλά και τους ιδιοκτήτες των Καφέ, που κλήθηκαν να πληρώσουν χιλιάδες ΕΥΡΩ για κατασκευές που είναι παράνομες, άσχημες, δεν επιτρέπουν την πρόσβαση σε ΑΜΕΑ και ενοχλούν τον κόσμο!!!!! (ΕΔΩ).
Η προχειρότητα, η αλαζονεία και η λογική του αποφασίζομεν και διατάσσωμεν της διοίκησης Χιονίδη, μάλλον θα κοστίσει πολλά λεφτά στους επιχειρηματίες που περίμεναν να πάρουν λεφτά από τον Δήμο για αυτά τα πατάρια!!!!!!


Τραπεζάκια έξω … αλλά ως εδώ!!!
Με μια απόφαση καταπέλτη (αρ. πρωτοκόλλου 352 27/1/2011), ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, έσβησε κάθε ελπίδα των Διοικούντων του Δήμου Κατερίνης, να μετατρέψουν το κέντρο της πόλης, αλλά και κάθε δημόσιο κοινόχρηστο χώρο, σε ένα απέραντο καφενείο.
Όποιος έχει κουράγιο, μπορεί να διαβάσει όλη την απόφαση, αλλά και τα άρθρα που καταργούνται από τις σχετικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην τελευταία παράγραφο της  σελίδας 7 όπου αναφέρει:
<< Η εξόφληση του κόστους των κατασκευών αυτών προς τους καταστηματάρχες θα γίνεται με συμψηφισμό στα τέλη κοινόχρηστων χώρων», το οποίο όμως δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν.1577/85.>>

Αυτό σημαίνει ότι:
Ο Δήμος Κατερίνης δεν θα έχει τα έσοδα που προϋπολόγιζε από την ενοικίαση των κοινόχρηστων χώρων και
οι καταστηματάρχες, δεν θα πάρουν πίσω το 50% της αξίας των παταριών που τους υποσχέθηκαν, τουλάχιστον μέσω συμψηφισμού οφειλών.

Μιας και στο Δήμο Κατερίνης το ταμείο είναι μείον, δεν βλέπω να υπάρχει τρόπος να πάρουν πίσω τα λεφτά τους οι καταστηματάρχες.

Αυτόχθων Ιθαγενής
OΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΔΩ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ Ν.ΠΙΕΡΙΑΣ ---------------------
Δ/ΝΣΗ:Κίτρους 41 Τ.Κ. 601.00 ΚΑΤΕΡΙΝΗ TELEFAX : 23510 - 74900 Πληροφ.:Ευρ. Γρηγοριάδου Τηλ.23510–46937 E – mail : egrig@damt.gov.gr
Κατερίνη 27 Ιανουαρίου 2012 Αρ. Πρωτ.: 352
ΘΕΜΑ: «Ακύρωση εν μέρει της αριθμ. 674/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης Ν. Πιερίας, περί τροποποίησης και επαναδιατύπωσης της αριθ. 642/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του ανωτέρω Δήμου σχετικά με τον καθορισμό κοινόχρηστων χώρων, πλατειών, πεζοδρομίων, πεζόδρομων, αιγιαλού κλπ του Δήμου Κατερίνης καθώς και της αριθμ. 643/2011 σχετικής με την ανωτέρω απόφασης του Δ.Σ.».
ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ -ΘΡΑΚΗΣ
Έχοντας υπόψη : 1. Τις διατάξεις των άρθρων 6,214,224,225,226,238,280,283 παρ. 1. του
Ν.3852/4-6-2010 (ΦΕΚ 87/Α ́/7-6-2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 24 του Π.Δ.142/23-12-2010 (ΦΕΚ 235/Α ́/27-12- 2010) «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης».
3. Τις διατάξεις του Ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114/Α ́/8-6-2006) «Κύρωση του Κώδικα
Δήμων & Κοινοτήτων).
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ4. Τις διατάξεις του Α.Ν. 344/1968 (ΦΕΚ 71/Α ́) «Περί διατάξεων τινών αφορωσών εις τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
5. Τις αριθμ. 60/74895/30-12-2010 & 15/5370/2-2-2011 εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «περί ελέγχου νομιμότητας πράξεων Ο.Τ.Α. και αναζήτησης πειθαρχικής ευθύνης αιρετών μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.».
6. Τις αριθμ. 11/7666/7-2-2007 και 14/10028/21-2-2007 εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «περί εποπτείας των πράξεων των συλλογικών και μονομελών οργάνων των ΟΤΑ α’ βαθμού».
7. Τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν.2690/99 «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας» (ΦΕΚ 45/τΑ/1999), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
8. Την αριθμ. 6438/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης, η οποία δημοσιεύθηκε στις 16-12-2011, περιήλθε στην Υπηρεσία μας στις 19-12-2011 και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 12196.
9. Την αριθμ. 674/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης, η οποία δημοσιεύθηκε στις 04-01-2012, περιήλθε στην Υπηρεσία μας στις 05-01-2012 και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 110.
10.Τις διατάξεις του άρθρου 225 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α ́/7-6-2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» στις οποίες αναφέρεται ότι «1.Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων και των περιφερειών αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο νομιμότητας στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., εφόσον αφορούν: α) ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου, β) την ανάθεση έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών, γ) την αγορά και εκποίηση ακινήτων, δ) την κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, ε) την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων, στ) τη σύναψη κάθε μορφής συμβάσεων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και εκείνες που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, ζ) τη σύναψη δανείων, η) τη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος όταν τούτο προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και θ) τις διαδικασίες κατάρτισης των επιχειρησιακών προγραμμάτων. Επίσης αποστέλλονται προς έλεγχο
νομιμότητας οι αποφάσεις των επιχειρήσεων των δήμων και των
2
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
περιφερειών, εκτός από τις αποφάσεις των ανωνύμων εταιρειών στις οποίες οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν έχουν την πλειοψηφία, που αφορούν: α) αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, β) εκποίηση παγίων περιουσιακών στοιχείων και γ) λήψη δανείων. 2. Η απόφαση αποστέλλεται για έλεγχο νομιμότητας συνοδευόμενη από αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και από τα έγγραφα στοιχεία που είναι αναγκαία για τη νόμιμη έκδοσή της, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου. Οι δήμοι, οι περιφέρειες και οι ανωτέρω επιχειρήσεις τους υποχρεούνται να διαβιβάζουν και κάθε επιπλέον στοιχείο που ζητείται από την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α.. 3. Ο Ελεγκτής Νομιμότητας ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία σαράντα (40) ημερών από την περιέλευσή της στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. και εκδίδει υποχρεωτικά ειδική πράξη. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η απόφαση είναι παράνομη, τότε αυτή ακυρώνεται.»
11.Τις διατάξεις του άρθρου 226 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 στις οποίες αναφέρεται ότι : «Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των Δήμων και των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των επιχειρήσεων τους, εκτός από τις αποφάσεις των ανωνύμων εταιρειών στις οποίες οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν έχουν την πλειοψηφία, καθώς και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο μηνών, αφότου η απόφαση έχει δημοσιευθεί ή εκδοθεί». Συνεπώς, η υπό κρίση απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης, εξετάζεται, αρμοδίως και μέσα στη νόμιμη προθεσμία.
12.Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 238 του Ν.3852/2010, στις οποίες προβλέπεται ότι : Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων κατά τα άρθρα 225,226 και 227 του παρόντος ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση ...».
13.Τα λοιπά στοιχεία του φακέλου.
3
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
14.Με τις διατάξεις του άρθρου 178 του Ν.3463/06 σύμφωνα με τις οποίες οι Δήμοι και οι Κοινότητες οφείλουν να διατηρούν, να προστατεύουν και να διαχειρίζονται την κάθε είδους περιουσία τους με τρόπο επιμελή και αποδοτικό. Η διάθεση περιουσιακών στοιχείων των δήμων και κοινοτήτων επιτρέπεται εφόσον τηρηθούν οι ειδικές διατάξεις του παρόντος και εφόσον ο σκοπός που επιδιώκεται με τη διάθεση εξυπηρετεί το δημοτικό και κοινοτικό συμφέρον.
15.Με τις διατάξεις του άρθρου 967 του Αστικού Κώδικα ορίζεται ότι «πράγματα κοινής χρήσης είναι ιδίως τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή, οι δρόμοι, οι πλατείες, οι γιαλοί τα λιμάνια και οι όρμοι, οι όχθες πλεύσιμων ποταμών, οι μεγάλες λίμνες και οι όχθες τους». Τα κοινόχρηστα πράγματα είναι εκτός συναλλαγής και ανήκουν είτε στο δημόσιο (αιγιαλός, παραλία) είτε στους ΟΤΑ, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διαχείριση και την αξιοποίηση τους κατά τρόπο που να μην αναιρεί την κοινή χρήση (άρθρο 970 του ΑΚ) και να προάγει την κοινή ωφέλεια (άρθρο 969 του ΑΚ).
16.Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 970) δίνει το δικαίωμα στην Αρχή, στην κυριότητα της οποίας βρίσκεται το κοινόχρηστο πράγμα, να παραχωρήσει σε ιδιώτες δικαιώματα επ’ αυτού και να εισπράττει τέλη (άρθρο 3 του Ν.1512/1985 και άρθρο 3 του Ν.1080/80) ή να συνάπτει με ιδιώτες συμβάσεις μίσθωσης του κοινόχρηστου πράγματος (Ν.2009/1992). Οι άδειες παραχώρησης σχεδόν πάντοτε ταυτίζονται με άδειες ολικής ή μερικής κατοχής του κοινόχρηστου χώρου. Με αυτόν τον τρόπο, και έναντι σημαντικών χρηματικών ποσών, δίνονται άδειες σε εστιατόρια, καφετερίες για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πεζοδρόμια και πλατείες, για την εγκατάσταση περιπτέρων ή την έκθεση εμπορευμάτων πάνω σε πεζοδρόμια.
17.Με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ΒΔ της 24-9/20-10-1958 με τις οποίες ρυθμίζεται το τέλος χρήσης Κοινόχρηστων χώρων και ειδικότερα ορίζεται ότι: 1. Επιτρέπεται η, υπέρ δήμου ή κοινότητος, επιβολή τέλους εις βάρος των χρησιμοποιούντων διαρκώς ή προσκαίρως πεζοδρόμια, οδούς, πλατείας και εν γένει κοινόχρηστους χώρους και το υπέδαφος αυτών. Ως κοινόχρηστος χώρος δια την εφαρμογήν των διατάξεων του παρόντος νοείται και το δάπεδον χώρων μεταξύ της θέσεως των προσόψεων των υπογείων των οικοδομών και των εγκεκριμένων οικοδομικών γραμμών (στοαί και το υπέδαφος αυτών ως και αποτιμήσεις γωνιών
4
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
οικοδομικών τετραγώνων), αποτελούντων των χώρων τούτων προεκτάσεις πεζοδρομίων και αφεθέντων εις κοινήν χρήσιν. 2. Τα τμήματα των κοινοχρήστων χώρων, των οποίων επιτρέπεται η παραχώρησης των χρήσεως, καθορίζονται δι’ αποφάσεως του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. «Ειδικά για τους κοινόχρηστους χώρους που παραχωρούνται για χρήση σε καφενεία, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια και παρεμφερή καταστήματα, το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο μπορεί με την ίδια απόφασή του να ορίζει ότι τα σερβιριζόμενα από τα καταστήματα αυτά στους ανωτέρω χώρους είδη θα προσφέρονται σε τιμές καταστήματος κατώτερης κατηγορίας από εκείνη στην οποία ανήκουν». Εις δήμους πληθυσμού άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) η απόφασις του συμβουλίου δημοσιεύεται άπαξ εις μίαν ή δύο εφημερίδες της πόλεως ή του νομού. Προκειμένου περί των λοιπών δήμων και των κοινοτήτων η απόφασις δημοσιεύεται δια τοιχοκολλήσεως εις την είσοδον του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος. (***Το εντός «» εδάφιο μετά το πρώτο εδάφιο στην παρ. 2 προστέθηκε με την παρ.4 του άρθρου 54 του Ν.1416/84 (ΦΕΚ 18Α) 3. α. Το κατά την παράγραφον 1 τέλος ορίζεται ετήσιον δι’ αποφάσεως του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου κατά τετραγωνικόν μέτρον, ανεξαρτήτως χρόνου χρήσεως και αναλόγως της περιοχής της πόλεως ή χωρίου εις την οποίαν κείται ο χρησιμοποιούμενος χώρος. Επί χρησιμοποιήσεως των ανωτέρω χώρων ως προσθήκης καταστήματος, το τέλος ορίζεται εις το διπλάσιον [***β. Επι καταλήψεως πεζοδρομίου ή οδού υπό ανοικοδομούντος ................ γ) Επί πάσης άλλης περιπτώσεως, το τέλος ορίζεται δι’ αποφάσεως του οικείου συμβουλίου. Εις πάσαν περίπτωσιν το αναλογούν τέλος καταβάλλεται εξ ολοκλήρου προ της παραδόσεως της άδειας χρήσεωςμ εις το οικείον δημοτικόν ή κοινοτικόν ταμείον, αναγραφομένου επ’αυτής, του αριθμού του γραμματίου εισπράξεως. Η είσπραξις ενεργείται κατόπιν σχετικού σημειώματος του δικαιούχου δήμου ή κοινότητος. 4. Η χρήσις των πλατειών διατίθεται εις τους εκμεταλλευομένους τα περί αυτάς καφενεία, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια, παρεμφερείς επιχειρήσεις και καταστήματα, κατά τα δι’αποφάσεως της δημοτικής ή κοινοτικής αρχής ειδικώτερον οριζόμενα. Επιτρέπεται η παραχώρησις της χρήσεως συνεχομένον κοινοχρήστου χώρου, εφ’ όσον δεν θίγονται δικαιώματα ετέρου δικαιουμένου της χρήσεως τούτου, εάν όμως οι δικαιούμενοι χρήσεως αυτού είναι πλείονες του ενός, η
5
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
χρήσις του συνεχόμενου τούτου χώρου παραχωρείται αναλόγως των προσόψεων των καταστημάτων αυτών ή αναλόγων άλλων κριτηρίων ( τοπικών, τουριστικών, κυκλοφοριακών, πρασίνου κλπ.) Εν ουδεμία περιπτώσει ο κατά χρήσιν παραχωρούμενος χώρος επιτρέπεται να επεκτείνεται και εις πεζοδρόμιον παρακειμένου καταστήματος ή κατοικίας, ειμή μόνον τη εγγράφω συγκαταθέσει του χρησιμοποιούντος ή κατέχοντος τα ακίνητα ταύτα. 5. Προκειμένου περί πλατειών ένθα προβάλλονται καταστήματα χρησιμοποιούμενα ως καφενεία, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία ή παρεμφερείς επιχειρήσεις, εις έκαστον εκμεταλλευτήν τούτων παραχωρείται αναλόγως της προσόψεως του καταστήματος αυτού η χρήσις του εβδομήκοντα τοις εκατόν (70%) του αντιστοιχούντος εις την προβολήν του χώρου , το υπόλοιπον δε τριάκοντα τοις εκατόν (30%) του χώρου, διατίθεται υπό του δημάρχου ή προέδρου της κοινότητος εις τους αυτούς εκμεταλλευτάς εφ’ όσον κατά την κρίσιν αυτού δεν παρακωλύεται ουσιωδώς η ελευθέρα χρήσις αυτού. Εν περιπτώσει μη χρησιμοποιήσεως υπό δικαιουμένου του αναλογούντος αυτώ κοινοχρήστου χώρου της πλατείας, ή χρήσις του χώρου τούτου δύναται να παραχωρηθή υπό του δήμου ή της κοινότητος εις εκμεταλλευτάς συνεχομένων μετ’ αυτού καταστημάτων, αναλόγως της προσόψεώς των.
18.Με τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν.1577/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ορίζεται ότι στους κοινόχρηστους χώρους του οικισμού επιτρέπονται κατασκευές α) για την διαμόρφωση του εδάφους, όπως κλίμακες, τοίχοι, διάδρομοι, κεκλιμένα επίπεδα, β) για τον εξοπλισμό τους, όπως στέγαστρα, αποχωρητήρια, περίπτερα, κιόσκια, τέντες, εγκαταστάσεις παιδότοπων και άθλησης και πάγκοι, γ) για τον εξωραϊσμό τους, όπως συντριβάνια, ανθοδόχες, εγκαταστάσεις στήριξης φυτών και γενικά κατασκευές για την εξυπηρέτηση του προορισμού των χώρων αυτών. Στους κοινόχρηστους χώρους επιτρέπεται η εγκατάσταση μνημείων και η τοποθέτηση έργων τέχνης, καθώς και μικρών περιπτέρων για σταθμαρχεία ή πώληση καρτών και εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, σε θέσεις που δεν παρεμποδίζουν την κίνηση πεζών και οχημάτων, ύστερα από έγκριση της Ε.Π.Α.Ε. η οποία ελέγχει και την αισθητική ένταξή τους στο περιβάλλον. Όλες οι παραπάνω κατασκευές και εγκαταστάσεις πραγματοποιούνται από τον οικείο δήμο ή κοινότητα, ή ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, από
6
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή νομικά πρόσωπα ή ιδιώτες. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων καθορίζονται οι κατηγορίες των πιο πάνω κατασκευών ή εγκαταστάσεων για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια...
19.Την αριθμ. 642/2011 (ΑΔΑ:45Ψ4ΩΕΤ) απόφαση του Δήμου Κατερίνης με θέμα τον καθορισμό χρήσης κοινόχρηστων χώρων, πλατειών, πεζοδρομίων, πεζοδρόμων, αιγιαλού κλπ, την ορθή επανάληψη αυτής (ΑΔΑ: ΒΟΝΔΩΕΤ-ΒΤ1) καθώς και την αριθμ. 643/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με το ίδιο θέμα.
20.Στην προκειμένη περίπτωση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κατερίνης με τις κρινόμενες αποφάσεις του (643/2011 και 674/2011) τροποποίησε και επαναδιατύπωσε την προαναφερόμενη απόφαση (642/2011)
21.Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 79 του Ν.3463/06 οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές ρυθμίζουν θέματα της αρμοδιότητάς τους εκδίδοντας τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, με τις οποίες: δ) Καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις: δ2 για την χρήση των αλσών και των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων.
22.Επειδή στην αριθμ. 674/2011 απόφαση του Δήμου Κατερίνης στην παρ.2Α ορίζεται ότι: «Τα τραπεζοκαθίσματα θα τοποθετούνται μπροστά στις όψεις των καταστημάτων και επάνω σε ξύλινο πατάρι το οποίο θα κατασκευάζεται με βάση αυστηρές προδιαγραφές και κατευθύνσεις που έχουν τεθεί από την τεχνική Υπηρεσία του Δήμου για να υπάρχει ομοιομορφία, το δε ύψος αυτών θα είναι το ίδιο με το εσωτερικό του καταστήματος. Μέχρι να κατασκευαστούν τα πατάρια μεταλλικής κατασκευής η επιφάνεια των οποίων θα αποτελείται από τα εξής υλικά: α) γρανίτη β) μάρμαρο γ) ξύλο δ) πλακάκι κατά επιλογή των ιδιοκτητών να χρωματιστούν μπροστά από τα καταστήματα οι χώροι στους οποίους μπορούν να αναπτύξουν οι καταστηματάρχες τραπεζοκαθίσματα.. Οι δενδροστοιχίες και τα δένδρα θα μεταφερθούν μπροστά από την σειρά των καταστημάτων. Το κόστος κατασκευής του σκελετού αυτών θα επιβαρύνει κατά το ήμισυ τον Δήμο και τους καταστηματάρχες. Η εξόφληση του κόστους των κατασκευών αυτών προς τους καταστηματάρχες θα γίνεται με συμψηφισμό στα τέλη κοινόχρηστων χώρων», το οποίο όμως δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν.1577/85.
7
ΑΔΑ: ΒΟΖΔΟΡ1Υ-ΠΧΣ
23.Επειδή η πρόβλεψη για την δημιουργία «παταριών» έμπροσθεν των καταστημάτων και ο συμψηφισμός της εξόφλησης του κόστους των κατασκευών με τα τέλη κοινοχρήστων χώρων δεν στηρίζεται στις διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας, ούτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία περί τελών αντίστοιχα.
24.Επειδή κατά πάγια νομολογία του Σ.Τ.Ε. ο έλεγχος νομιμότητας δεν περιλαμβάνει μόνο την ευθεία παράβαση νόμου αλλά και την έλλειψη αιτιολογίας, την πλάνη περί τα πράγματα και την κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Ακυρώνουμε την αριθμ. 674/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης, περί τροποποίησης και επαναδιατύπωσης της αριθμ. 642/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με τον καθορισμό χρήσης κοινόχρηστων χώρων, πλατειών, πεζοδρομίων, πεζόδρομων αιγιαλού κλπ Δήμου Κατερίνης, εν μέρει , ως προς την παρ. Β του άρθρου 2, την παρ.Ζ του άρθρου 2 και το άρθρο 20, και συνακόλουθα για λόγους ασφαλείας και δικαίου ακυρώνουμε τα άρθρα 4 και 15 της αριθμ. 643/2011 σχετικής με το θέμα απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, για τους αναφερόμενους στο σκεπτικό της παρούσης λόγους. Νομίμως ελήφθησαν οι ανωτέρω αποφάσεις (674 και 643) ως προς τα λοιπά άρθρα και παραγράφους.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 151 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου ως άνω νόμου, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17 του Ν. 3812/2009 (ΦΕΚ 234/Α/2009), εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έκδοση ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Δήμο Κατερίνης
(με αποδεικτικό παραλαβής που θα σταλεί στην Υπηρεσία μας)
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΘΥΜΙΟΣ Ν. ΣΩΚΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Free Blog Counter