Έχει πλέον αποδειχθεί επίσημα: οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σ’ ένα ακριβό και σ’ ένα φτηνό κρασί.Ένα ακριβό κρασί μπορεί να έχει χαρακτήρα, προσωπικότητα, «σώμα» και πυκνότητα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ο εγκέφαλός μας δεν είναι σε θέση να τα διακρίνει.
Βάσει μιας έρευνας που διεξήχθη στο Διεθνές Επιστημονικό Φεστιβάλ του Εδιμβούργου σε εκατοντάδες ερασιτέχνες δοκιμαστές, ο μέσος όρος των ανθρώπων δεν μπορεί να ξεχωρίσει το καλό κρασί από το όχι και τόσο καλό, τον γνωστό σε όλους μας «ξυδιά». Στη δοκιμασία, 578 άτομα δοκίμασαν μια ποικιλία από κόκκινα και λευκά κρασιά, το κόστος των οποίων εκτείνονταν από τα 5 ευρώ για ένα μπουκάλι κόκκινο Claret μέχρι τα 35 ευρώ για μια σαμπάνια.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δοκιμαστές διέκριναν σωστά τη διαφορά ανάμεσα στο φτηνό και το ακριβό κρασί μόνο κατά 53%, ενώ στην περίπτωση του κόκκινου κρασιού το ποσοστό έπεσε στο 47%. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να αναγνωρίσουμε ένα κρασί ως ακριβό ή φτηνό
είναι στην κλίμακα 50:50 –το ίδιο σαν να στρίβουμε ένα νόμισμα.
Ο Richard Wiseman, ψυχολόγος στο βρετανικό πανεπιστήμιο του Hertfodshire, o oποίος διεξήγαγε και την έρευνα για λογαριασμό του Διεθνούς Επιστημονικού Φεστιβάλ στο Εδιμβούργο, δήλωσε:
«Οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να διακρίνουν ανάμεσα σε ένα ακριβό και ένα φτηνό κρασί. Το εντυπωσιακό είναι ότι τα ακριβά κρασιά κόστιζαν δύο και τρεις φορές περισσότερο από τα φτηνά… Κανονικά, θα περίμενε κανείς ότι η διαφορά θα ήταν πιο ευδιάκριτη, ιδίως όταν κάτι είναι τόσο ακριβό.»
Άρα, την επόμενη φορά που ο σερβιτόρος θα σας ρωτήσει τι κρασί προτιμάτε, μην διστάσετε και παραγγείλετε απενοχοποιημένα ένα κιλό house wine δηλαδή το χύμα το καλό.
πηγη:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου