Άλλη μια χρονιά φεύγει και αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα.. Τι διαφορετικό συνέβη λοιπόν στην Θεσσαλονίκη του 2010 ? Ας επιχειρήσουμε να κάνουμε ένα σύντομο Flash Back για την πόλη μας , μέσα από τα μάτια του iLoveThessaloniki.
«Καθώς λοιπόν κάθομαι και σκέφτομαι για την χρονιά που φεύγει άλλοτε πικραίνομαι για ευκαιρίες που ακόμα μια φόρα χάθηκαν και άλλοτε χαίρομαι για προϋποθέσεις που δημιουργήθηκαν για ένα καλύτερο μέλλον...».
«Καθώς λοιπόν κάθομαι και σκέφτομαι για την χρονιά που φεύγει άλλοτε πικραίνομαι για ευκαιρίες που ακόμα μια φόρα χάθηκαν και άλλοτε χαίρομαι για προϋποθέσεις που δημιουργήθηκαν για ένα καλύτερο μέλλον...».
Το 2010 ήταν μια χρόνια που ελάχιστοι θα θυμούνται για τα ευχάριστα που έφερε…Η εποχή του ΔΝΤ ξεκίνησε και έφερε πολλά «δώρα» σε όλους μας.. Σαν κάθε έτος λοιπόν που σέβεται τον εαυτό του, το 2010 είχε και αυτό μπόλικες υποσχέσεις ,εξαγγελίες και φυσικά πολύ μεγάλα λόγια…Ελλάδα είσαι άλλωστε ..Τι όμως από όλα αυτά έγινε και τι όχι?
Δημοτικά έργαΔύο δημαρχεία, δύο δήμαρχοι και μια πόλη «ταλαίπωρη» είναι τα συστατικά μια περίεργης χρονιάς για την Θεσσαλονίκη.. Φέτος ο δήμος μας σε αντίθεση με πέρσι (που τουλάχιστον προσπάθησε) ούτε άκουγε ούτε ήταν εκεί για να ακούσει…Χτυπούσες την πόρτα αλλά πουθενά κανένας να σου ανοίξει…Δεν λέω μπορεί να έφταιξε η μετακόμισης και να μπερδεύτηκε ο κόσμος αφού μετά από 52 χρόνια (1958) ο δήμος άλλαξε σπίτι.. Έτσι έγινε πραγματικότητα το όνειρο του Πρώην για να εγκατασταθεί ο νυν.. και ναι καλά καταλάβατε …μέσα στο 2010 μετά από 12 χρόνια έχουμε αλλαγή στο θώκο του δήμου με έναν άνθρωπο που πολλοί πιστεύουν ότι θα φέρει αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας τόσο του δήμου όσο και της νοοτροπίας της πόλης ….Μένει απλά να το αποδείξει..
Για ακόμα μια χρονιά (όπως και πέρσι και πρόπερσι) το μεγαλύτερο Δημοτικό έργο του Δήμου Θεσσαλονίκης παραμένει αδιαμφισβήτητα τα 21 εκατ. που έκαναν φτερά από τα ταμεία του δήμου που όμως τελικά δεν ήταν 21 αλλά 51 εκ..… Δικαιοσύνη? Ακόμα έχουμε δρόμο.. Καταλαβαίνετε πως μέχρι να φωτιστεί πλήρως η υπόθεση το συγκεκριμένο γεγονός θα είναι πάντα στην πρώτη θέση ως το μεγαλύτερο «δημοτικό έργο» που έχει γίνει ποτέ στην Θεσσαλονίκη….Θέλει να έχεις πραγματικό ταλέντο για να κλέβεις τόσο καλά το δημόσιο χρήμα χωρίς να σε παίρνουν γραμμή για τόσα χρόνια.. Μετά λοιπόν από μια έκθεση φωτιά του πορίσματος της οικονομικής επιθεωρήτριας, 823 χειρόγραφών σελίδων(!!!), διαπιστώνεται περίτρανα η μαύρη τρύπα 51.416.745,48 ευρώ (ούτε σεντς δεν θα κρυφτεί) στα ταμεία του δήμου την περίοδο από το 1997 έως και το 2008. Αποδεικνύεται επίσης ότι δεν τηρείται το περίφημο διπλογραφικό σύστημα και επιρρίπτονται ευθύνες σε 24 άτομα, μεταξύ των οποίων 4 αντιδήμαρχοι, υπάλληλοι και διοικητικά στελέχη. Ο ταμίας Παναγιώτης Σαξώνης ήδη έχει προφυλακισθεί και αναμένουμε και άλλους(αν ευθύνονται ) να του κάνουν παρέα…
Δημοτικά έργα που να ξεκίνησαν ή να ολοκληρώθηκαν δεν είχαμε μέσα στο 10 εκτός από τηναλάνα της Τούμπας που μετά από πολλά πολλά χρόνια ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στουςπολίτες της πόλης ..Μέσα στο 11 θα ξεκινήσει η υπόλοιπη ανάπλαση της νέας παραλίας καθώς το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και αναμένουμε με μεγάλη αγωνία να την δούμε επιτέλους ολοκληρωμένη… Η νέα ιστοσελίδα του δήμου αποτελεί μια πραγματικότητα από το προηγούμενο έτος απλά φέτος ελπίζουμε να συμβάλει περισσότεροστην e- εξυπηρέτηση του πολίτη.
Φυσικά τα πολυδιαφημισμένα πάρκινγκπου ακούμε τόσο χρόνια όπως και ηδημοτική συγκοινωνία για ακόμα μια χρονιά έμειναν στα χαρτιά και έτσι τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να είναι έντονα.. Έντονες είναι και οι συμπεριφορές συμπολιτών μου που παρκάρουν όπου γουστάρουν αδιαφορώντας για τα προβλήματα που δημιουργούν σε άλλους συνανθρώπους τους… Το παρκάρισμα έχει πλέον αποκτήσει διαφορές μορφές όπως παράνομο, διπλοπαρκάρισμα, παρκάρισμα σε πεζόδρομο, σε ράμπα, σε διάβαση, σε στάση λεωφορείου, σε πιάτσα ταξί, στην μέση του δρόμου.. Το 2011 θα προσφέρει νέες ευκαιρίες σε αυτούς που θέλουν να ανακαλύψουν καινούργιους τρόπους παρκαρίσματος με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης και είμαστε πολύ κοντά στο παρκινγκ στο μπαλκόνι ,στα σκαλιά και πάνω στο Λευκό πύργο και στα κάστρα…Φαντασία να έχει κανείς και από γαϊδουριά άλλο τίποτα…
Το τελευταίο εξάμηνο είχαμε και το φαινόμενο της διοίκησης του δήμου με αυτόματο πιλότο αφού όλα αφέθηκαν στην τύχη τους.. Ο δήμος ήταν απών παρών για αδιευκρίνιστους λόγους αφού η θητεία όλων λήγει στο τέλος του 2010..
Τελευταίο έργο του Πρώην δημάρχου μας ήταν η τοποθέτηση του ανδριάντα του Κωνσταντίνου Καραμανλή στην παραλία στο ύψος απέναντι από το νέο δημαρχείο λίγες ώρες πριν την ορκωμοσία του νέου Δημάρχου.. (!!!)
Μεσα μαζικής μεταφοράς - Οδικοί άξονεςΟ "Κωστίκας" και ο "Γιωρίκας" είναι πλέον δυο καταξιωμένες χελώνες στην καρδιά των θεσσαλονικέων που προσπαθούν να τρυπήσουν την πόλη μας και να μας αποδείξουν ότι οποιοσδήποτε σχεδιασμός σε αυτή την χώρα είναι για την τουαλέτα… Τι να πεις για ένα έργο που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2012 με βάση τον αρχικό σχεδιασμό και τώρα μιλάμε για το 2015 αρχικά ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι το + άπειρο στο τέλος? …Μετά την επιτυχημένη πρώτη ταινία «Η τρύπα του Κούβελα» που είχε σπάσει όλα τα ταμεία ήρθε η σειρά του «Κωστικά και του Γιωρίκα» για να μας αποδείξουν ότι μπορεί σε ένα σίκουελ το δεύτερο να είναι καλύτερο από το πρώτο.. Που να έρθει και το τρίτο που θα αφορά τις επεκτάσεις…!!!
Νιώθω ώρες ώρες πραγματικά περήφανος που ζω σε μια χώρα που δεν μένει κολλημένη στο σήμερα αλλά σχεδιάζει για το αύριο και ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν 20% του έργου του μετρό, εμείς μιλάμε για επεκτάσεις…Αντί να λύσουμε άμεσα τα προβλήματα για να προχωρήσει το έργο και να μην φτάσουμε να μιλάμε για το 2020 εμείς ζούμε στο κόσμο των ξωτικών…
Μετά την κηδεία της υποθαλάσσιας και τα αλλεπάλληλα μνημόσυνα ήρθαν στο φως νέες ιδέες που υπόσχονται ότι θα αλλάξουν την καθημερινότητα μας και τις μετακινήσεις μας…Κάτι για ζεύξη Αγγελοχωρίου με Καλοχώρι κάτι για νέα υποθαλάσσια άλλου είδους, κάτι για θαλάσσια συγκοινωνία και ότι άλλο μπορεί να βάλει ο νους σας είναι τα νέα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που στην Ελλάδα του ΔΝΤ θα τα δείτε μόνο σε χάρτινη μορφή …Αν κάποιο από αυτά προκριθεί αναμένεται στις οθόνες μας μετά από καμιά 20 χρόνια το λιγότερο.. Οπότε υπομονή ..Η ζωή είναι μεγάλη
Ακόμα ένα μεγάλο έργο αυτό της επέκτασης του αεροδρομίου συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς που προχωράει το μετρό…Η ταχύτητα πλέον έχει σταθεροποιηθεί και εδώ σχεδόν στην ακινησία…Διαφορετικές ταχύτητες δεν μπορούμε να έχουμε… Οι φωνές για ένα καινούργιο αεροδρόμιο δυτικά πλέον ανήκουν στα φαντάσματα του παρελθόντος που θα εμφανιστούν όταν ολοκληρωθεί το έργο για να μας αποδείξουν τι μεγάλη «βλακεία» κουβαλάμε που δεν τα ακούγαμε τόσα χρόνια …Καταλαβαίνετε πως όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του αεροδρομίου τότε θα αποφασίσουμε να αλλάξουμε τοποθεσία στο αεροδρόμιο μας και να το πάμε δυτικά…
Ο ΟΑΣΘ παρέμεινε τελικά στα ίδια σχεδόν επίπεδα με πέρσι χωρίς να αυξήσει τα δρομολόγια του … Μάλιστα ήταν να κοπούν τα μεταμεσονύκτια βραδινά δρομολόγια τα οποία όμως μετά τις μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών ξανά μπήκαν στην λειτουργία.. Η ύπαρξη της έξυπνης στάσης έχει μπει εδώ και καιρό στην καθημερινότητα μας και την έχει βελτιώσει αισθητά αν και κάποια προβληματάκια τώρα τελευταία ως προς την ακρίβεια των πληροφοριών υπάρχουν. Ελπίζουμε με την νέα αύξηση του εισιτηρίου που θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2011 τουλάχιστον να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες όπως πιο συχνά δρομολόγια στις ώρες αιχμής…
Η Εξωτερική περιφερειακή, η μοναδική λύση για να αποφορτιστεί η εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης είναι ακόμα στα χαρτιά και στα λόγια ενώ οι συζητήσεις επί συζητήσεων έχουν κουράσει.. Το που θα καταλήξει και το πότε θα ξεκινήσει μόνο αν είχα μαντικές ικανότητες θα μπορούσα να σας πω…Λογικά ούτε το 2011 θα ξεκινήσει…
Η Εσωτερική Περιφερειακή παρέμεινε ως προς την επικινδυνότητα και τις κακοτεχνίες ίδια χωρίς καμία μα καμία βελτίωση. Οποιοδήποτε καλό σενάριο για κατασκευή κόμβων και βελτίωση του οδοστρώματος έχει πάει στο κουβά και μετά στην ανακύκλωση…
ΠεριβάλλονΟ τομέας που η Θεσσαλονίκη υστερεί περισσότερο είναι ο τομέας του περιβάλλοντος και δυστυχώς άλλη μια χρονιά έφυγε χωρίς να γίνει τίποτα ουσιαστικό για να αλλάξει η διαμορφωμένη κατάσταση προς το καλύτερο.
Για ακόμα μια χρονιά τα Στρατόπεδα έμειναν ανεκμετάλλευτα ΧΩΡΙΣ κανένα ίχνος ελπίδας.. Ο καθένας θέλει να τα αξιοποιήσει όπως να 'ναι ανάλογα με τις ανάγκες του χωρίς να υπάρχει ούτε καν κάποιος υποτυπώδης Υπερτοπικός σχεδιασμός (what is this?)... Πουθενά δεν γίνεται αναφορά για ανάγκη δημιουργίας χώρων πρασίνου σε μια πόλη που κατέχει την πρώτη θέση (από το τέλος) στην Ευρωπαϊκή λίστα που αφορά την αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο!!
Η εξαγγελία του προηγούμενου Πρωθυπουργού για Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ από το κέντρο της πόλης και η δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου στην θέση αυτής, παρέμεινε εξαγγελία και θα παραμείνει προφανώς για πολλά πολλά χρόνια…
Ο Θερμαϊκός κόλπος αργοπεθαίνει σιγά σιγά για ακόμα μια χρονιά.. Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω πως αντέχει, μιας και σε αυτόν, καταλήγουν τα πάντα από βιομηχανικά απόβλητα μέχρι και ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας!! Είναι να απορεί πραγματικά κανείς με τις αντοχές αυτού του κόλπου….
Φυσικά για ακόμα μια χρονιά ανακηρυχτήκαμε Πρωταθλητές στα Αιωρούμενα σωματίδια στο κέντρο της πόλης με ποσοστά που ξεπερνούσαν πολλές μέρες και τα 250% από το επιτρεπόμενο όριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.. Αμά γίνεις πρωταθλητής αποκτάς βαριά φανέλα… Πάντως και φέτος δεν είδα και κανένα να νοιάζεται ουσιαστικά ..
Τέλος σε μεγαλύτερο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης για φέτος στο κομμάτι του περιβάλλοντος είναι τα σκουπίδια τα οποία εδώ και 3 μήνες κοντεύουν να μας πνίξουν … Η σημαντική μείωση εποχικών υπαλλήλων στην υπηρεσία καθαριότητας ή έλλειψη ανταλλακτικών για τα απορριμματοφόρα και άλλα τέτοια κωμικοτραγικά έχουν αναδείξει το μέγεθος του προβλήματος και ίσως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας της αποκομιδής τους με νέες τεχνικές που εφαρμόστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό…
ΔΙΑΦΟΡΑ
Το 2010 χαρακτηρίζεται ως η χρόνια του Κραχ της ανεργία στην Θεσσαλονίκη… η ανεργία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης από τις αρχές του χρόνου ως το τέλος του 2010 αυξάνεται με σπασμένα φρένα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ανεργία στην Θεσσαλονίκη πλησιάζει το 18%, ποσοστό πρωτοφανές και για τα ελληνικά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ενώ η πραγματική ανεργία βρίσκεται κάπου κοντά στο 24%. Η κατάσταση είναι πραγματικά πολύ κρίσιμη και φαινόμενα μετανάστευσης εργατικού δυναμικού από την πόλη μας προς το εξωτερικό είναι πλέον συνηθισμένο φαινόμενο…Η γενιά των 700 έγινε γενιά της ανεργίας…
Στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης το 51 Φεστιβάλ κινηματογράφου ήταν ο θεσμός που και φέτος ξεχώρισε για δύο λόγους.. Για το λιτό του ανεξάρτητο κινηματογραφικό χαρακτήρα και για το πολύ καλό πρόγραμμα ταινιών του … «Πολυτελείς εκδηλώσεις» και χολιγουντιανά events κοπήκαν εν μέσω κρίσης και μεγάλου ελλείμματος του θεσμού . Το κοινό για ακόμα μια φορά το τίμησε και το στήριξε δεόντως.
Οι πειραματικές μουσικές σκηνέςκαι οι «συναυλιακοί» χώροι που φιλοξενούν γκρουπάκια και διαφόρους νέους καλλιτέχνες αυξάνονται σημαντικά στην πόλη μας δίνοντας την διέξοδο και την ευκαιρία σε νέες μουσικές προτάσεις να γίνουν γνωστές στο κοινό της Θεσσαλονίκης..
Το ποδήλατο όλο και πιο πολύ μπαίνει στην ζωή της πόλης μετά την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου.. Η κατασκευή του παρόλο τις όποιες κακοτεχνίες και τα όποια σημαντικά λάθη σχεδιασμού και αν παρουσιάζει και παρόλο τις άθλιες συμπεριφορές των ιχ εξωγήινων έχει καταφέρει να προσθέσει ένα επιπλέον μέσο μεταφοράς στην πόλη μας…Με αυτό τον τρόπο έχουν αρχίσει δειλά δειλά να διαμορφώνονται νέες συνήθειες στην καθημερινότητα μας που γεμίζουν αισιοδοξία για το μέλλον …
Όσο περνάνε τα χρόνια όλο και περισσότερες πειραματικές ομάδες νέων της πόλης που βαρέθηκαν να την βλέπουν να αργοπεθαίνει συμμετέχουν με τον δικό τους ενεργό τρόπο σε διάφορες εκδηλώσεις με σκοπό να αλλάξουν οι κακές συνήθειες και τα κακώς κείμενα της Θεσσαλονίκης.. Πλέον η συμμέτοχη δεν είναι αμελητέα και ένα νέο ρεύμα που τα προηγούμενα χρόνια ήταν μειοψηφία αρχίζει να κάνει την παρουσία του πιο έντονη από ποτέ…Η μεγάλη συμμετοχή και η απήχηση που είχε άλλωστε το αστικό πείραμα της Parallaxi τον Ιούνιο αποτελεί μια ένδειξη πολύ ενθαρρυντική για το μέλλον…
Τέλος θα κλείσουμε με ατάκες που έμειναν την χρόνια που μας πέρασε στην Θεσσαλονίκη του 2010 :
«Μουτζαχεντίν» Γ. Μπουτάρης
«Δεν θα δεις ποτέ Δημαρχία» Άνθιμος,
«Ο Μακεδόνας της καρδιάς σας» Π. Ψωμιάδης
«Με τέτοιο έργο έπρεπε να πάρουμε 70% » Β. Παπαγεωργόπουλος
Κλείνοντας….
Όταν η Θεσσαλονίκη δεν σχεδιάζει, δεν προτείνει, δεν «βλέπει» την προοπτική της, δεν ξεφεύγει από τη μιζέρια της, τότε δίνει το δικαίωμα στην Αθήνα να αποφασίζει γι' αυτήν…
Εύχομαι επιτέλους η νέα χρόνια που μας έρχεται (2011) να σημάνει ένα νέο ξεκίνημα για την Θεσσαλονίκη μας.. Δεν περιμένω πολλά αλλά ελπίζω…Ελπίζω ότι ήρθε η ώρα μέσα σε αυτούς τους δυσάρεστους και στενάχωρούς καιρούς που ζούμε η Θεσσαλονίκη να βρει τον χαμένο της εαυτό και την ταυτότητα της… Ίσως ήρθε η ώρα να δείξει την κανονική της διάσταση που κρύβει καλά τόσα χρόνια χωρίς φανφάρες και κυριλέ υπερβολές…..Ο αυτόματος πιλότος μας τελείωσε το 2010…Ήρθε η ώρα για δράση…
Το 2011 θα είναι δύσκολη χρονιά για όλους μας…
Καλή υπομονή και καλό κουράγιο..
Καλή χρονιά φίλοι μου!!
iLoveThessaloniki
«Μουτζαχεντίν» Γ. Μπουτάρης
«Δεν θα δεις ποτέ Δημαρχία» Άνθιμος,
«Ο Μακεδόνας της καρδιάς σας» Π. Ψωμιάδης
«Με τέτοιο έργο έπρεπε να πάρουμε 70% » Β. Παπαγεωργόπουλος
Κλείνοντας….
Όταν η Θεσσαλονίκη δεν σχεδιάζει, δεν προτείνει, δεν «βλέπει» την προοπτική της, δεν ξεφεύγει από τη μιζέρια της, τότε δίνει το δικαίωμα στην Αθήνα να αποφασίζει γι' αυτήν…
Εύχομαι επιτέλους η νέα χρόνια που μας έρχεται (2011) να σημάνει ένα νέο ξεκίνημα για την Θεσσαλονίκη μας.. Δεν περιμένω πολλά αλλά ελπίζω…Ελπίζω ότι ήρθε η ώρα μέσα σε αυτούς τους δυσάρεστους και στενάχωρούς καιρούς που ζούμε η Θεσσαλονίκη να βρει τον χαμένο της εαυτό και την ταυτότητα της… Ίσως ήρθε η ώρα να δείξει την κανονική της διάσταση που κρύβει καλά τόσα χρόνια χωρίς φανφάρες και κυριλέ υπερβολές…..Ο αυτόματος πιλότος μας τελείωσε το 2010…Ήρθε η ώρα για δράση…
Το 2011 θα είναι δύσκολη χρονιά για όλους μας…
Καλή υπομονή και καλό κουράγιο..
Καλή χρονιά φίλοι μου!!
iLoveThessaloniki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου