τοαυτονοητο: Το είδος του πνευματικού ανθρώπου εξέλιπε από την σύγχρονη Ελλάδα ή έστω φιμώθηκε. Εδώ βλέπουμε την παρέμβαση στην ουσία της σύγχρονης πραγματικότητας ενός λογοτέχνη που παρενέβη αποφασιστικά στην Ιστορία της χώρας του και παράλληλα η σκέψη του δεν "σκάλωσε" σε ιδεολογικές αγκυλώσεις και μονομανίες σαν τους εγχώριους "ανθρώπους του πνεύματος...", που απουσιάζουν ολοκληρωτικά στην πιο κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ιστορίας μας. (Εκτός αν εννοούμε ως πνευματικό άνθρωπο τον Λαζόπουλο.....)
O πρώτoς παγκόσμιος και σκόπιμα αθεϊστικός
πολιτισμός στην ανθρώπινη ιστορία οδεύει
πολιτισμός στην ανθρώπινη ιστορία οδεύει
προς την καταστροφή, είπε ο πρώτος πρόεδρος
της σύγχρονης Τσεχικής Δημοκρατίας σε ένα
ακροατήριο αυτή την εβδομάδα.
της σύγχρονης Τσεχικής Δημοκρατίας σε ένα
ακροατήριο αυτή την εβδομάδα.
Ο Vaclav Havel, μία από τις πιο σεβαστές πολιτικές
και λογοτεχνικές προσωπικότητες
στην
πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία, δήλωσε
και λογοτεχνικές προσωπικότητες
στην
πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία, δήλωσε
ότι η Δύση "έχει χάσει την σύνδεση της
με το άπειρο και με την αιωνιότητα», με
αποτέλεσμα ένας "ατελείωτος κολεκτιβισμός
με το άπειρο και με την αιωνιότητα», με
αποτέλεσμα ένας "ατελείωτος κολεκτιβισμός
καταναλωτών να γεννήσει ένα νέο είδος μοναξιάς. "
Η αποσύνδεση της Δύσης από την
αιωνιότητα, είπε, «είναι ο λόγος που
δίνει πάντα προτεραιότητα στο
αιωνιότητα, είπε, «είναι ο λόγος που
δίνει πάντα προτεραιότητα στο
μέσα σε δέκα ή 15 χρόνια και είναι λιγότερο σημαντικό το πώς θα επηρεάσει τη ζωή
των επόμενων γενιών σε εκατό χρόνια».
των επόμενων γενιών σε εκατό χρόνια».
Ο Χάβελ, θεατρικός συγγραφέας, δοκιμιογράφος και αντιφρονών του κομμουνιστικού
καθεστώτος, ο οποίος έπαιξε βασικό
καθεστώτος, ο οποίος έπαιξε βασικό
ρόλο στην ήττα του σοβιετικού κομμουνισμού, υπηρέτησε ως ο δέκατος και τελευταίος
Πρόεδρος τηςΤσεχοσλοβακίας.
Πρόεδρος τηςΤσεχοσλοβακίας.
Μιλώντας στα εγκαίνια της διάσκεψης ‘Φόρουμ 2000’ στην Πράγα αυτή την εβδομάδα, ο
Χάβελ είπε ότι εάν η
Χάβελ είπε ότι εάν η
ανθρωπότητα αν δεν έρθει στα συγκαλά της και γίνει πιο ταπεινή, ο παγκόσμιος,
αθεϊστικός πολιτισμός της είναι καταδικασμένος.
αθεϊστικός πολιτισμός της είναι καταδικασμένος.
Η υπερηφάνεια του παγκόσμιου πολιτισμού, είπε, είναι «όχι μόνο μια παγκόσμια
εξαπλωμένη μυωπία, αλλά
εξαπλωμένη μυωπία, αλλά
και μία διογκωμένη αυτοσυνειδησία αυτού του πολιτισμού, του οποίου τα βασικά
χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν την θρασύτατη ιδέα ότι γνωρίζουμε
τα πάντα και αυτό που δεν γνωρίζουμε ακόμη σύντομα θα το μάθουμε,
γιατί ξέρουμε πώς να το επιδιώξουμε.
γιατί ξέρουμε πώς να το επιδιώξουμε.
"Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η υποτιθέμενη δική μας παντογνωσία,
που διακηρύσσει την κλιμάκωση της προόδου της επιστήμης
και της τεχνολογίας και της ορθολογικής γνώσης σε γενικές
γραμμές, επιτρέπει σε εμάς να υπηρετούμε κάθε τι που
είναι αποδεδειγμένα χρήσιμο, ή που είναι απλά μια πηγή
μετρήσιμου κέρδους, κάτι που προκαλεί την ανάπτυξη και
την περισσότερη ανάπτυξη και ακόμα περισσότερη
ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των οικισμών ".
Η παρούσα παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, είπε, είναι το αποτέλεσμα
της υπερηφάνειας, είπε, και την χαρακτήρισε (την κρίση) «μία πολύ
μικρή και πολύ δυσδιάκριτη έκκληση για ταπεινότητα».
"Είναι μια προειδοποίηση κατά της κακής αυτοπεποίθησης και της
υπερηφάνειας του σύγχρονου πολιτισμού."
"Η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν είναι εντελώς απρόβλεπτη
όπως πιστεύουν πολλοί δημιουργοί των οικονομικών θεωριών
και εννοιών. Είναι ακόμα λιγότερο αληθινή από την συμπεριφορά των
επιχειρήσεων και των οργανισμών ή και ολόκληρων κοινοτήτων", είπε.
«Με τη καταστροφική λατρεία των μετρήσιμων αποτελεσμάτων, η
αποδεδειγμένη πρόοδος και η ορατή χρησιμότητα εξαφανίζουν τον
σεβασμό για το μυστήριο και μαζί με αυτό τον ταπεινό σεβασμό για
ό, τι ποτέ δεν θα μετρήσουμε και θα μάθουμε, για να μην αναφέρουμε
και το ακανθώδες ζήτημα του άπειρου και του αιώνιου, που ήταν μέχρι
πρόσφατα οι σημαντικότεροι ορίζοντες των ενεργειών μας. "
Το Forum 2000 στην Πράγα, που ιδρύθηκε από τον Χάβελ, "έχει ως στόχο
να προσδιορίσει τα βασικά θέματα που αντιμετωπίζει ο πολιτισμός και να
διερευνήσει τρόπους με τους οποίους θα αποτρέψει την κλιμάκωση
των συγκρούσεων που έχουν την θρησκεία, την κουλτούρα ή τη
ν εθνικότητας ως κύρια συστατικά τους." Το θέμα του φετινού
συνεδρίου, που έκλεισε την Τρίτη,
ήταν «Ο Κόσμος που Μέσα σε αυτόν Θέλουμε να Ζήσουμε".
Το είδαμε στο: http://anemo-milos.blogspot.com/2010/10/o-o.html#ixzz12hzBFd6C
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου