''Το σκάφος''… της Μονής Βατοπαδίου
της εφημερίδας Ελευθεροτυπία .
Παρόλο που η γλώσσα του κειμένου δεν μας εκφράζει λόγω της πολλής αυστηρότητας, ωστόσο επειδή οι απαντήσεις που δίνονται είναι πράγματι εμπεριστατωμένες και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αναρτούμε το κείμενο χωρίς καμία παρέμβαση.
ΕΛΕΕΙΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ” ΓΙΑ ΤΟ “ΣΚΑΦΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ”:ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΧΥΕΙ!
«Παναγία» η βατοπεδινή (;), 30 μέτρων και από αλουμίνιο
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Τα σκάνδαλα σκάνδαλα, οι εξεταστικές εξεταστικές, αλλά και οι επενδύσεις επενδύσεις… Η Μονή Βατοπεδίου ναυπηγεί, σύμφωνα με πληροφορίες, αλουμινένιο επιβατηγό σκάφος κόστους 3 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό είναι το σκάφος που κατασκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. «Ακούσαμε ότι ιδιοκτήτης είναι η Μονή Βατοπεδίου, αλλά μερικές φορές η ιδιοκτησία αλλάζει ακόμη και κατά τη ναυπήγηση», λένε οι εργαζόμενοι.Το έργο της ναυπήγησης γίνεται μάλιστα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, που μαστίζεται από την ανεργία, ενώ για το συγκεκριμένο ναυπηγείο (πρώην ΝΑΥΣΙ), το σκάφος «Παναγία», όπως έχει ήδη ονομαστεί, είναι το μοναδικό που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο. Η πληροφορία ότι το πλοίο αυτό είναι μία ακόμη «ιερά επένδυση» κυκλοφορεί μεταξύ των εργαζομένων στη ζώνη εδώ και αρκετό καιρό. Επισήμως, όμως, τα σχέδια και τα χαρτιά που βρίσκονται αναρτημένα δίπλα του, μέσα στο υπόστεγο όπου κατασκευάζεται, φέρουν τη σφραγίδα της κατασκευαστικής εταιρείας «Shipinvestigation Co» -συνοδεύονται δε από μια εικονίτσα της Παναγίας. Ως χρόνος υπογραφής της σύμβασης εμφανίζεται η 30ή Ιουλίου 2009 ενώ το σκάφος αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο καλοκαίρι. Βάσει των σχεδίων, είναι σκάφος μήκους περίπου 30 μέτρων με δύο καταστρώματα. Στο κυρίως κατάστρωμα, που είναι κλειστό, υπάρχουν καθίσματα για περίπου 90 επιβάτες ενώ στο πάνω εξωτερικό κατάστρωμα υπάρχουν ακόμη 30 καθίσματα. Μοιάζει λοιπόν αρκετά με τα καραβάκια που κάνουν διαδρομές ανάμεσα Πέραμα-Σαλαμίνα αλλά κοστίζει πολύ περισσότερο, διότι είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση και στις καιρικές συνθήκες. Το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει τους επισκέπτες της μονής από την Ουρανούπολη αλλά και να τους ξεναγεί και σε άλλες περιοχές του Αγίου Ορους. Υπενθυμίζεται ότι στα σχέδια της μονής ήταν και η κατασκευή «ομοιώματος του Αγίου Ορους» στα 8.800 στρέμματα που διεκδικούσε στην Ουρανούπολη. Οι εργαζόμενοι στο συνεργείο όπου κατασκευάζει το σκάφος, με τους οποίους επικοινωνήσαμε, δεν ήταν σε θέση να μας ενημερώσουν με σιγουριά για τον ιδιοκτήτη του σκάφους: «Ακούσαμε ότι πρόκειται για τη γνωστή μονή αλλά ορισμένες φορές ο ιδιοκτήτης αλλάζει ακόμη και στη διάρκεια της ναυπήγησης». Επιδιώκουμε μια συζήτηση για τη διέξοδο που βρίσκουν οι κατέχοντες χρήμα σε αφθονία, αλλά η διάθεση είναι μάλλον βαριά – και η απειλή της ανεργίας ακόμη βαρύτερη… «Εχω ακούσει για το συγκεκριμένο σκάφος εδώ και καιρό» μας λέει ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου. «Ολοι το συζητάμε και οι φήμες εντάθηκαν όταν προσφάτως εμφανίστηκε στην περιοχή επιχειρηματίας-μεγαλοπαράγοντας που έχει σχέση με το Αγιον Ορος». Ο ίδιος μας επιβεβαιώνει ότι είναι το μοναδικό σκάφος που κατασκευάζεται στο συγκεκριμένο ναυπηγείο και ένα από τα λιγοστά σε ολόκληρη τη ζώνη Περάματος. «Οι κατασκευές σκαφών είναι οι μόνες που κρατούν ακόμη κόσμο στην εργασία. Σήμερα δουλεύουν περίπου 700-800 εργάτες συνολικά από 6.000 που δούλευαν κάποτε. Ολοι οι υπόλοιποι παλεύουν με την ανεργία» μας λέει. Αυτά γράφει σήμερα η γνωστή φυλλάδα των κουκουλοφόρων,παντός είδους:Πρόκειται φυσικά για ψέματα ή μάλλον για τη μισή αλήθεια.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
Το συγκεκριμένο σκάφος προορίζεται για την εξυπηρέτηση των Αγιορείτικων Μοναστηριών της Ανατολικής Πλευράς του Αγίου Όρους,δηλαδή των Μονών Βατοπαιδίου,Παντοκράτορος,Σταυρονικήτα,Ιβήρων,Φιλοθέου και Καρακάλλου. Οι αποστάσεις μεταξύ των συγκεκριμένων Μονών εξυπηρετούνται είτε με τα πόδια είτε με τα γνωστά βανάκια μέσω χωματόδρομων.Λόγω του υψηλού κόστους των δεύτερων,αποφασίστηκε η ναυπήγηση σκάφους που θα συνδέει τα Μοναστήρια ακτοπλοικώς,ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ. Δεν υπάρχει λοιπόν κανένα “σκάνδαλο”,όπως υπανίσσεται ο συντάκτης του άρθρου.Η δε χρήση του σκάφους δεν προορίζεται για…τουριστικούς σκοπούς της Μονής Βατοπαιδίου,αλλά για την εξυπηρέτηση πολλών Μοναστηριών και προσκυνητών ταυτόχρονα. Τα παραπάνω μπορούν να τα επιβεβαιώσουν οι “δημοσιογραφάρες” της “Ελευθεροτυπίας”,ζητώντας πληροφορίες όχι από τη Μονή Βατοπαιδίου-μιας και δεν τους…κάνει,αλλά από τα άλλα Μοναστήρια που γνωρίζουν την ύπαρξη του σκάφους και κυρίως τη χρησιμότητά του.
ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΕΤΑΝΕ ΛΑΣΠΗ,ΕΙΡΩΝΕΥΟΜΕΝΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ.
Αφήνουμε ασχολίαστο το γεγονός πως εν μέσω οικονομικής κρίσης,η “Ελευθεροτυπία”…ενοχλήθηκε από τη ναυπήγηση ενός σκάφους που δίνει δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους.Προφανώς,ενδιαφέρονται μόνο για τους “καημένους τους μετανάστες” και όχι για τον φτωχόκοσμο και την Ελληνική Οικογένεια που περιμένει να ζήσει από τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος.
Δεν γνωρίζω αν είναι κολάσιμο να έχει ένα μοναστήρι στην κατοχή του καράβι, πάντως η Σκήτη του Προφήτη Ηλία από το 1876 είχε στην κατοχή της το εικονιζόμενο:
Πηγή: Hellas Orthodoxy & Αγιορείτικες Μνήμες
Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του Συλλόγου Φίλων της Μονής Βατοπαιδίου friendsofimmb.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου